در حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی؛

پوستر چهارمین سوگواره ملی شعر فاطمی تبریز رونمایی شد

۱۳۹۹/۰۹/۱۵ - ۱۱:۳۶:۴۰
کد خبر: ۱۰۹۸۴۷۵
پوستر چهارمین سوگواره ملی شعر فاطمی تبریز رونمایی شد
پوستر چهارمین سوگواره ملی شعر فاطمی تبریز در حضور نماینده ولی فقیه در استان، شهردار تبریز و شماری از مدیران شهرداری تبریز رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، این سوگواره که به صورت سراسری برگزار خواهد شد، در پی آن است با استفاده از ظرفیت فضای مجازی در ایام سوگواری بانوی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا (س) از توان شاعران کشور برای عرض ارادت به ساحت ام ابیها بهره ببرد.

این سوگواره درحالی برگزار می شود که ادوار پیشین آن به صورت استانی برگزار می شد و به رغم محدود بودن آن به سطح استان، توانسته بود پذیرای خیل گسترده از علامندان ادبیات مرثیه و شعر اهل بیت عصمت و طهارت باشد.

این سوگواره ملی، در چهارمین دوره خود پذیرای اشعار ترکی و فارسی خواهد بود و آثار منتخب آن در قالب مجموعه اشعار منتشر خواهد شد.

در حاشیه رونمایی از پوستر این سوگواره، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز در امضایی برای این لوح نوشت: امید است که شعرای انقلابی به ابعاد سیاسی حرکت حضرت فاطمه زهرا (س) توجه بیشتری داشته باشند و آن را بازتاب دهند.

سوگواره شعر فاطمی در بستر فضای مجازی، برگزار خواهد شد

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز گفت: چهارمین سوگواره ملی شعر فاطمی در بستر فضای مجازی، برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی در این آیین اظهار داشت: با توجه به شرایط  فعلی حاکم بر فضاهای عمومی و تجمعی در کشور و نیز لزوم رعایت پروتکل‌های مربوط به پیشگیری از این ویروس، این سوگواره به صورت مجازی برگزار خواهد شد و پیش بینی می شود با توجه به تجارب آزموده شده در موارد مشابه، نتیجه ای مطلوب از این  جنس رخدادها به دست آمده است.

وی افزود: این سوگواره در سه دوره پیش، به صورت استانی برگزار شده بود که هر کدام از آنها با صبغه‌ای هیاتی پیش رفته بود و توانسته بود جایگاهی ارزنده میان مخاطبان خود ایجاد کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز