مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی خبر داد:

افزایش ۳۴ درصدی مصرف آب در آذربایجان شرقی

۱۳۹۹/۰۹/۱۹ - ۱۳:۵۲:۱۸
کد خبر: ۱۱۰۱۰۲۴
افزایش ۳۴ درصدی مصرف آب در آذربایجان شرقی
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی از افزایش 34 درصدی مصرف آب در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، علیرضا ایمانلو،  در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به نقش شیوع بیماری کرونا در افزایش بی رویه مصرف آب در سطح استان گفت: افزایش مصرف  موازنه تامین و مصرف آب شرب را با چالش روبرو کرده است.

وی خاطرنشان کرد:  سال گذشته روزانه ۸۵۰ هزار مترمکعب در سطح استان آب شرب مصرف می شد که این میزان در اسفند همان سال به روزانه یک میلیون و ۱۰۰ هزار مترمکعب افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی گفت: پیش از این هر ساله به طور متوسط سه الی چهار درصد افزایش میزان مصرف را در استان داشتیم وبر این اساس پیش بینی هایی در خصوص تامین آب انجام می شد.

وی ضمن مقایسه میانگین مصرف آب شرب در کشور و استان آذربایجان شرقی گفت:  گفت: میانگین مصرف استاندار برای هر فرد در کشور  ۱۵۰ لیتر  است که این میزان در حال حاضر در آذربایجان شرقی به حدود ۲۱۰ لیتر در روز رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی  فرسودگی شبکه آب استان را نیز مورد توجه قرار داد  و افزود:  حدود ۱۸.۵ درصد از آب تولیدی استان به علت فرسودگی شبکه  به هدر می رود.

وی خواستار صرفه جویی در مصرف آب توسط شهروندان شد و گفت: شرایط موجود بسیار حساس است و امیدواریم مردم در این مسیر ما را همراهی کنند.

خبرنگار: اکبر بردباری

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز