معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی:

۳۰ درصد بودجه دستگاه‌های اجرایی باید صرف سامان‌دهی و تقویت زیرساخت‌ها در سکونت‌گاه‌های غیررسمی شود

۱۳۹۹/۰۹/۲۶ - ۰۷:۴۵:۵۲
کد خبر: ۱۱۰۴۵۵۵
۳۰ درصد بودجه دستگاه‌های اجرایی باید صرف سامان‌دهی و تقویت زیرساخت‌ها در سکونت‌گاه‌های غیررسمی شود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی بر ضرورت توجه جدی دستگاه‌های اجرایی استان به سامان‌دهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی تاکید کرد و گفت: بر اساس مصوبه هیات دولت، 30 درصد بودجه دستگاه‌های اجرایی باید برای سامان‌دهی و تقویت زیرساخت‌های عمرانی و خدماتی این مناطق هزینه شود که لازم است در تخصیص بودجه این مهم مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، علیار راستگو در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، افزود: آذربایجان شرقی یکی از استان‌هایی است که جمعیت قابل توجهی از آن در حدود 500 هزار نفر در شهر تبریز و برخی شهرهای بزرگ در سکونت‌گاه های غیررسمی زندگی می‌کنند.

وی افزود: به منظور بهره مندی ساکنان این مناطق از خدمات عمومی باید نسبت به بهسازی فضاهای آموزشی، درمانی، فرهنگی و هنری و همچنین گسترش مسیرهای دسترسی به این محلات توجه ویژه ای صورت گیرد.

راستگو همچنین وجود فضای تعامل و همکاری مطلوب میان دستگاه های اجرایی و مردم را زمینه ساز ارتقای شاخص های زندگی مطلوب در فضاهای شهری و روستایی استان قلمداد کرد و گفت: تجربه تاسیس دفاتر تسهیل گری توسط وزارت کشور نشان می دهد که هر کجا توانسته ایم اعتماد و همراهی مردم را نسبت به اجرای پروژه های مختلف جلب کنیم با کمترین هزینه به دست آوردهای درخشانی دست یافته ایم.

وی اضافه کرد: لازم است شهرداری تبریز طبق تفاهم نامه ای که با سازمان امور اجتماعی کشور منعقد کرده است، نسبت به راه اندازی دفاتر جدید تسهیل گری اقدام کند.

راستگو تأکید کردک توزیع خدمات و فضاهای فرهنگی و اجتماعی در سطح شهرها و روستاهای استان باید به صورت عادلانه و متوازن صورت گیرد تا شاهد کاهش ضریب حاشیه نشینی در استان باشیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی نیز با اشاره به سابقه تاریخی شکل گیری سکونتگاه های غیر رسمی در سطح کشور و استان، کمبود فرصت های شغلی در مناطق دوردست و تمرکز خدمات آموزشی و بهداشتی و رفاهی را در شهرهای بزرگ بویژه مرکز استان از مهم‌ترین عوامل شکل گیری سکونت گاه های غیر رسمی ارزیابی کرد.

بدر شکوهی اظهار امیدواری کرد با ایجاد وحدت رویه میان دستگاه های اجرایی استان زمینه سامان‌دهی این سکونت‌گاه‌ها و کاهش آسیب‌های اجتماعی در برخی محلات فراهم شود.

وی از اختصاص 24 میلیارد ریال از اعتبارات تملک دارایی سازمان امور اجتماعی کشور جهت تجهیز مراکز خدماتی، آموزشی و بهداشتی مناطق حاشیه نشین استان خبر داد و افزود: این اعتبارات نشان دهنده عزم جدید دولت تدبیر و امید برای ارتقای سطح خدمات عمومی در مناطق حاشیه نشین است که امید می رود سایر دستگاه های اجرایی استان نیز خدمت رسانی به شهروندان این محلات را در اولویت کاری خود قرار دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز