استاندار آذربایجان شرقی:

صداوسیما در مسیر توسعه فنی حرکت می‌کند/ لزوم اقدامات فرهنگی برای تغییر فرهنگ مصرف

۱۳۹۹/۱۰/۰۱ - ۰۸:۰۷:۴۴
کد خبر: ۱۱۰۶۹۹۲
صداوسیما در مسیر توسعه فنی حرکت می‌کند/ لزوم اقدامات فرهنگی برای تغییر فرهنگ مصرف
استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر تقویت زیرساخت‌های فنی صداوسیمای مرکز استان، گفت: مدیران صداوسیما به طور جدی به دنبال پیشرفت و توسعه هستند و اچ‌دی‌سازی شبکه‌های تلویزیونی نشان از تلاش مضاعف در قسمت فنی این سازمان است.
به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری برای توسعه و به‌روزرسانی زیرساخت‌های فنی صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی، با اشاره به نقش حساس این استان در مقاطع تاریخی این کشور و هم‌مرز بودن آن با کشورهای همسایه، گفت: دشمنان انقلاب برای آذربایجان نقشه‌های زیادی دارند و باید در برابر این توطئه‌ها با هوشیاری عمل کرد.

وی تأکید کرد: صداوسیما باید اقدامات رسانه‌ای و فنی خود را تقویت کند تا تمام مردم استان در نقاط مرزی بخصوص روستاها به طور کامل به شبکه‌های داخلی دسترسی داشته باشند.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: صداوسیما نقش پررنگی در تمامی اتفاقات مثبت داشته و در بحث کرونا نیز حضور فعال صداوسیما در صحنه باعث اقناع افکار عمومی و افزایش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی شده است.

وی با اشاره به اینکه سطح زندگی مردم در دورافتاده‌ترین نقاط کشور نسبت به قبل از انقلاب بسیار بهبود یافته، افزود: با وجود این بهبود وضعیت، باز هم گلایه وجود دارد که این به دلیل تغییرات فرهنگی و تبدیل نیاز به احساس نیاز است.

پورمحمدی تأکید کرد: متأسفانه فرهنگ مصرف‌گرایی در بین خانواده‌ها رواج یافته که نیاز است رسانه‌ها به خصوص صداوسیما در این رابطه بیش از پیش اقدامات فرهنگی انجام دهند.

معاون توسعه و فناوری رسانه سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم گفت: رتبه نخست هفدهمین اجلاس فناوری رسانه توسط صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی در بین مراکز ۳۳گانه صداوسیما نشان‌دهنده تلاش مضاعف این مرکز و همکاری و همراهی مدیریت ارشد استان است.

رضا علیدادی ادامه داد: با توجه به محدودیت‌ها، مراکز صداوسیما با موانعی روبه‌رو می‌کند، ولی تلاش می‌کنیم در مسیر پیشرفت فناوری از قافله عقب نمانیم و حتی جلوتر از مسیر حرکت کنیم.

وی اظهار داشت: با وجود تحریم‌ها و مشکلات، پخش ۱۳ شبکه سیما با کیفیت اچ‌دی اقدامی در جهت حرکت صداوسیما به سمت دانش روز است و صداوسیما به عنوان رسانه‌ای بزرگ و پرقدرت، تلاش دارد همتراز با رسانه‌های جهانی از فناوری‌ها استفاده کند.

وی با اشاره به فعالیت‌های مراکز صداوسیما در جهت توسعه و به‌روزرسانی زیرساخت‌ها، گفت: آذربایجان شرقی در چند سال گذشته توانسته بیش از سایر مراکز کشور بدرخشد و کارهای بسیار خوبی انجام گرفته است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز