مدیرکل املاک و مستغلات شهرداری تبریز:

طراحی سامانه شفافیت املاک ابتکار شهرداری تبریز است

۱۳۹۹/۱۱/۲۷ - ۰۹:۰۶:۰۵
کد خبر: ۱۱۳۷۴۰۴
طراحی سامانه شفافیت املاک ابتکار شهرداری تبریز است
مدیرکل املاک و مستغلات شهرداری تبریز گفت: طراحی و ایجاد سامانه شفافیت به منظور حفاظت و صیانت از اموال شهرداری شکل گرفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، علیرضا داستان در جلسه شورای شهر تبریز با قدردانی از نظارت و حمایت اعضای شورای شهر تبریز در راه اندازی سامانه شفافیت املاک گفت: هدف ما از ایجاد سامانه شفافیت جلوگیری از تضعیع حقوق شهرداری، صیانت از اموال غیر منقول شهرداری، برنامه ریزی برای املاک موجود، شفاف سازی در روند واگذاری املاک و ارتقا سلامت اداری است.

مدیرکل املاک و مستغلات شهرداری تبریز ادامه داد: تا کنون بیش از ۲۰ جلسه به منظور اجرای این سامانه تشکیل شده که در نوع خود جالب توجه است.

داستان به اشاره به روند راه اندازی این سامانه گفت: پس از تعیین فرایندها در مناطق کارگروه های ویژه در این خصوص شکل گرفت که کار در مناطق پیش برده شود.

او گفت: در جلساتی که برگزار شد فرم های یکسان و فیلدهای اجباری برای ثبت املاک و مستغلات در سامانه بوجود آمد و توسط شهردار به کلیه مناطق ابلاغ شد.

مدیرکل املاک و مستغلات شهرداری تبریز ادامه داد: با اجرای این سامانه لایه های جدیدی در شهرسازی بوجود آمد و مشکلات دیگری نیز رفع شد.

او با اشاره به آمار ثبت شده املاک در این سامانه گفت: شهرداری تبریز در خارج از حریم و حتی شهرهای دیگر املاکی دارد که آنها نیز باید ثبت شوند و راهکار آن مشخص شده است.

داستان تصریح کرد: با اجرای این سامانه بیش از ۲۰ هزار متر مربع از املاک خاوران تصرف شده بود و به شهرداری بازگشته است. این روند تا آخرین ملک شهرداری ادامه خواهد یافت.

مدیرکل املاک و مستغلات شهرداری با بیان اینکه علاوه بر عرصه، اعیان املاک نیز در این سامانه ثبت می شود اظهار داشت: کلیه کاربری هایی که متعلق به شهرداری است در این سامانه ثبت می شود.

او عدم ثبت املاک در این سامانه را تخلف دانست و گفت: با ابلاغ شهردار تبریز در آینده ای نزدیک تمام بروکراسی های مربوط به املاکی که متعلق به شهرداری بوده و یا به نوعی به شهرداری مرتبط است از طریق این سامانه خواهد بود.

داستان گفت: تاکنون در بسیاری از شهرها این سامانه بوجود نیامده است. در راه اندازی این سیستم از محل دیگری الگوبرداری نشده و این اقدام ابتکار شهرداری تبریز است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز