آغازجشنواره هشت بهشت با هدف خلق آثار هنری پیرامون شخصیت امام رضا(ع)

۱۴۰۰/۰۳/۰۸ - ۱۷:۱۵:۲۴
کد خبر: ۱۱۸۵۷۸۹
آغازجشنواره هشت بهشت با هدف خلق آثار هنری پیرامون شخصیت امام رضا(ع)
رئیس شبکه جوانان رضوی آذربایجان شرقی گفت: جشنواره هشت بهشت با هدف خلق آثار هنری پیرامون شخصیت امام رضا (ع) کار خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، سعید مطلبی با اشاره به آغاز به کار جشنواره هشت بهشت گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود حول محور شخصیت ثامن‌الائمه، امام رضا علیه السلام و فضای مناسب برای خلق آثار هنری و فرهنگی، شبکه جوانان رضوی استان آذربایجان شرقی اقدام به طراحی و برگزاری جشنواره‌ای با عنوان هشت بهشت کرد. استان آذربایجان شرقی علاوه بر این که مهد پرورش هنر و هنرمندان بوده، ارتباط دیرینه و پیوندی روحانی با آستان مقدس امام رضا علیه السلام دارد. این پیوند موجبات شکل‌گیری جشنواره هشت بهشت را فراهم کرده‌است. شبکه جوانان رضوی استان آذربایجان شرقی از تمام ظرفیت‌های موجود استان برای شکل‌گیری هرچه بهتر این جشنواره بهره برده است.

وی توضیح داد: جشنواره هشت بهشت در هشت رشته هنری یعنی شعر، خوشنویسی، عکس، گرافیک، سرود و موسیقی، هنرهای چند رسانه‌ای، نمایشنامه‌نویسی و داستان برنامه‌ریزی شده‌است. دبیرخانه این جشنواره با به کارگیری نیروهای خلاق، هنرمندان نامی و متعهد و نیز چهره‌های برجسته این هشت حوزه شکل گرفت و فرخوان دریافت آثار به مرور منتشر می شود.

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره هشت بهشت تصرح کرد: در بخش شعر با توجه به ظرفیت بالای استان آذربایجان شرقی در همجواری با کشورهای مسلمان، این امکان وجود داشت که شاعران غیر ایرانی نیز علاقمند به شرکت در این جشنواره باشند. لذا بخش شعر جشنواره هشت بهشت به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود.

مطلبی اضافه کرد: بر اساس نظر شورای سیاستگذاری، حسین باهر که از چهره‌های فعال فرهنگ و هنر شهر تبریز است به سمت دبیر اجرایی جشنواره انتخاب شد. هرکدام از بخش‌ها نیز به دبیری یکی از هنرمندان نامی همان حوزه، زیر نظر دبیرخانه به کار خود ادامه می‌دهند.

رئیس شبکه جوانان رضوی در استان آذربایجان شرقی افزود: آئین اختتام جشنواره و اعلام برندگان هر بخش در دو بخش مجزا برگزار خواهد شد. نخست در ایام ولادت ثامن‌الائمه حضرت امام رضا(ع) بخش های شعر، عکاسی، داستان، گرافیک، خوشنویسی به کار خود خاتمه خواهند داد و در بخش دوم و همزمان با ایام شهادت حضرت امام رضا(ع) هنرهای نمایشنامه‌نویسی، چندرسانه‌ای و سرود و موسیقی برگزیدگان خود را خواهند شناخت.

مطلبی تصریح کرد: در حقیقت هدف از برگزاری آئین اختتامیه در دو مناسبت بزرگ شیعیان، جریان‌سازی و ایجاد فضای فعال هنری در حد فاصل این دو مناسبت بوده است. شبکه جوانان رضوی استان آذربایجان شرقی قصد دارد جریان تولید و خلق آثار هنری پیرامون شخصیت والای علی ابن موسی الرضا را به طور مداوم زنده و پویا نگاه دارد.

جشنواره بین‌المللی هشت بهشت توسط شبکه جوانان رضوی با همت گروه فرهنگی مذهبی آئینه، بنیاد کرامت رضوی، شهرداری تبریز، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز برگزار می شود.

هنرمندان محترم جهت اطلاع از شرایط شرکت در این جشنواره به صفحات اینستاگرامی @ayineh.ir  و @ziresayekhorshid_az مراجعه فرمایند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز