قائم‌مقام شهردار تبریز خبر داد:

پارک بزرگ تبریز به زودی عملیاتی می‌شود/ تبدیل مهرانه‌رود به ظرفیت گردشگری

۱۴۰۰/۰۴/۰۷ - ۰۸:۱۹:۱۲
کد خبر: ۱۱۹۹۱۶۲
پارک بزرگ تبریز به زودی عملیاتی می‌شود/ تبدیل مهرانه‌رود به ظرفیت گردشگری
قائم‌مقام شهردار تبریز گفت: مجموعه پارک بزرگ تبریز در ابعادی بزرگتر از ائل گلی و در راستای توسعه شهری به خصوص در ورودی شهر، به زودی عملیاتی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، رسول موسایی در حاشیه جلسه هیئت راهبردی پروژه‌های کلان شهرداری تبریز گفت: قرارداد شهرداری تبریز و قرارگاه خاتم الانبیاء با اعتبار ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای احداث پارک بزرگ و ساماندهی میدان‌چایی منعقد شده است  که میدان‌چایی در مرکز شهر از پتانسیل بالایی برخوردار بوده و می تواند جذابیتی برای شهر ایجاد کند.

او افزود: محدوده میدان‌چایی از سه راهی اهر آغاز و تا پارک بزرگ ادامه دارد که با ساماندهی آن پتانسیل جدید گردشگری در کلان شهر تبریز ایجاد می‌شود.

قائم‌مقام شهردار تبریز تصریح کرد: مجموعه  پارک بزرگ تبریز نیز یکی از بزرگترین پروژه های  شهرداری تبریز است که در سنوات گذشته تملک های آن انجام شده و به لحاظ محدوده وسیع و ضرورت حفاظت از آن،  تصمیم گرفتیم کشاورزان نیز به فعالیت خود ادامه دهند و در همان راستا در نظر داریم این پارک به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری تبریز حفظ شود.

او اضافه کرد: دغدغه مجموعه شهرداری تبریز و اعضای شورای شهر  این است که برای شهر تبریز با وسعت و جمعیتی در حد کلان شهر، مجموعه ائل گلی کفاف نکرده و پارک بزرگ تبریز که ظرفیت های ورزشی تفریحی، کشاورزی را در خود جای داده، می‌تواند به قطب جدید گردشگری در این بخش از شهر تبدیل شود. 

موسایی ابراز داشت: درختکاری و فضای سبز در دو سه سال گذشته توسعه یافته و آنچه ما می‌خواهیم این است که پارک بزرگ تبریز را به یک مجموعه گردشگری بزرگ در سطح کشور تبدیل کنیم.

او تأکید کرد: تلاش داریم وضعیت موجود پارک و کاربری‌های کشاورزی آن منطقه را حفظ کرده و این مجموعه را تحت عنوان پارک کشاورزی فعال کنیم که همشهریان عزیز بتوانند از نزدیک شاهد کاشت سبزیجات باشند و در کنار آن گلخانه هایی نیز برای پرورش گل های زینتی و دیگر محصولات گلخانه ای در نظر گرفته شده است.

قائم مقام شهردار تبریز عنوان داشت: مطالعات اولیه پارک بزرگ آغاز شده است و در جلسات  مستمر در کمیته راهبردی، مشاورین پروژه نتیجه مطالعات خود را درباره بخش های مختلف تعریف شده در پارک ارائه می کنند که پس از تصمیم‌گیری برای اجرا، عملیات اجرایی پروژه تسریع می‌یابد.

به گفته قائم‌مقام شهردار تبریز سال گذشته سه قرارداد بزرگ با مجموعه خاتم‌الانبیا منعقد و طرح های پارک بزرگ تبریز،  پروژه مرکز دفن بهداشتی پسماند و در نهایت بزرگراه ولایت که در راستای بحث پدافند غیر عامل و خروج در شرایط اضطراری آغاز شده است.

 

 

نظر شما
پرونده ویژه