معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:

شهرک تفریحی، گردشگری و اقامتی در ورزقان ایجاد می‌شود

۱۴۰۰/۰۴/۱۰ - ۰۸:۵۳:۱۷
کد خبر: ۱۲۰۰۵۸۰
شهرک تفریحی، گردشگری و اقامتی در ورزقان ایجاد می‌شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به سبک زندگی جدید شهروندان و لزوم پاسخ قانونی به درخواست‌های مردم، گفت: براساس قانون جدید شهرک‌ها، ویلاسازی برای پاسخ به درخواست شهروندان امکان‌پذیر است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،جواد رحمتی در جلسه کارگروه امور زیربنایی، توسعه شهری و روستایی، آمایش سرزمین و محیط زیست استان، افزود: برای پاسخ به درخواست‌های مردم برای مجوز ساخت ویلا، شهرک تفریحی، گردشگری و اقامتی با مجوز قانونی جهت ساخت ویلا در نزدیکی ورزقان ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مجری این طرح شرکت عمران شهر جدید سهند است، گفت: پیش از این با ساخت ویلا منفعلانه برخورد می‌شد و به همین علت ویلاهای قدیمی مجوز ندارند؛ ولی براساس قانون جدید، امکان ساخت ویلا در موقعیت‌هایی که مطالعه و امکان‌سنجی شده وجود دارد.

رحمتی گفت: قانون با شرط حداقل ۵۰۰ واحد و حداکثر ۲۵ هزار نفر جمعیت و بدون تراکم، ویلاسازی را مجاز دانسته است.

وی با اشاره به اینکه نام شهرک‌ها باید دارای معنی، بومی و محلی باشد، اظهار داشت: شهرک دیگری نیز در کنار آزادراه تبریز- سهند جهت ویلاسازی در حال مطالعه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در خصوص طرح جامع شهرستان میانه نیز گفت: این طرح یک طرح خاص است که برخلاف سایر طرح‌ها در آن پیش‌بینی توسعه به صورت دو دوره ۱۰ ساله انجام شده و توسعه در شمال شهر پیش‌بینی شده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز