تفاهم‌نامه همکاری اداره‌کل سلامت و امور اجتماعی شهرداری و مرکز حمایتی تولدی دوباره

۱۴۰۰/۰۸/۱۶ - ۰۹:۳۰:۴۵
کد خبر: ۱۲۵۷۴۸۵
تفاهم‌نامه همکاری اداره‌کل سلامت و امور اجتماعی شهرداری و مرکز حمایتی تولدی دوباره
اداره‌کل سلامت و امور اجتماعی شهرداری و مرکز حمایتی تولدی دوباره (کوثر) با هدف برطرف کردن مشکلات ناشی از اشتغال و ارتقای خدمات حمایتی در راستای مقابله با آسیب‌های ناشی از مواد مخدر تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدحسین حسن‌زاده ضمن بازدید از مرکز حمایتی تولدی دوباره و دیدار با مدیر این مرکز، در جریان پیشرفت و توسعه بافت فیزیکی این مجموعه قرار گرفت.

وی در این بازدید گفت: در راستای مقابله با خطرات و آسیب‌های ناشی از مواد مخدر و روانگردان با بهره‌گیری از امکانات دولتی و غیر دولتی و با تاکید بر باورهای دینی مردم و اقدامات فرهنگی، هنری، ورزشی، آموزشی و تبلیغاتی در محیط خانواده و اعلام آمادگی این محموعه حمایتی در جهت ارائه خدمات حمایتی و قابلیت‌های بالقوه و بالفعل پرسنل و مدیریت توانمند کانون حمایتی تولدی دوباره و به‌ویژه با رویکرد اشتغال‌زایی بهبود یافتگان از اعتیاد، این تفاهم‌نامه تنظیم شد.

وی ادامه داد: اداره‌کل سلامت و امور اجتماعی شهرداری بر اساس رسالت مدنی خود یکی از متولیان سلامت در جامعه به شمار می‌رود و بر این اساس در حوزه‌های مختلف مسائل اجتماعی و مقابله با اعتیاد پیشتاز بوده و شبانه‌روز در حال فعالیت است.

حسن زاده گفت: همه افراد کارتن‌خواب را نمی‌توان معتاد خواند و در اصل این مسئله به وضوح اثبات شده است و چه بسا این شرایط به دلیل مشکلات مختلف از جمله ورشکستگی و یا اختلافات خانوادگی حادث شود.

وی به افزایش آمار معتادان درمحیط‌های کاری اشاره کرد و افزود: متاسفانه استان آذربایجان‌شرقی یکی از نقاط اعتیادخیز در واحدهای کارگاهی و کارگری در کشور به‌شمار می‌رود.

مدیر کل سلامت شهرداری تبریز گفت: گشت‌های سیار خدمات شهری با شماره تماس 137 در سطح شهر فعال هستند و در خصوص جمع‌آوری بی‌خانمان‌ها و معتادان سطح شهر فعالیت چشمگیری دارند. بخصوص در روزهای سرد سال در صورت وجود چنین افرادی با اطلاع رسانی شهروندان در هر نقطه از شهر، آماده پذیرش و هدایت این افراد به مراکز حمایتی و مراقبتی ترک اعتیاد هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز