شورای عالی استان‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای در اداره شهرها دارد

۱۴۰۰/۰۹/۱۳ - ۱۰:۳۱:۳۶
کد خبر: ۱۲۶۹۳۵۷
شهردار تبریز گفت: شهرداری‌ها می‌توانند از طریق شورای عالی استان‌ها مشکلات خود را به نهادهای بالادستی مثل مجلس و دولت برسانند لذا این شورا می‌تواند نقش موثر و تعیین‌کننده‌ای در اداره شهرها ایفا کند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، عباس رنجبر  در مجمع شورای عالی استان‌ها به میزبانی تبریز اظهار کرد: امروزه در دنیا دولت تنها بازیگر عرصه مدیریت‌های مختلف به‌خصوص در حوزه‌ اقتصاد و مدیریت شهری و دیگر حوزه‌ها نیست و بیشتر نقش کنترل و نظارت را بر عهده گرفته است.

وی افزود: در کشور ما نیز با تشکیل نهاد شوراها، این عملکرد کنترل و نظارت در این نهادهای شهری اجرا می‌شود.

شهردار تبریز تصریح کرد: مواد صد تا صد و شش قانون اساسی کشور که تشکیل شورای اسلامی شهر و استان را تجویز کرده است، این شوراها را نمودی از نهادهای عالی که می‌تواند بر زندگی انسان تاثیر بگذارد معرفی کرده که از زمان تاسیس در ارتقای کیفیت و ایفای نقش در مدیریت شهری و کشور پیشرو بوده است.

وی اضافه کرد: شهرداری در کنار این دو عنصر بالادستی یعنی دولت و شوراها، نقش خود را در اداره امور مردم و شهر دارد و آنچه  که اینجا حساسیت کار را بیشتر می‌کند، وظایفی است که شهرداری‌های کشور ایفا می‌کنند.

رنجبر خاطرنشان کرد: از زمانی که شهرداری‌ها به عنون نهادی نیمه‌دولتی، هزینه‌های سنگین شهری را خود تامین می‌کنند، وظایف شوراها نیز بیشتر شده است.

وی یادآور شد: هرجا که همفکری و تعامل بین این دو نهاد بیشتر باشد، پیشرفت چشمگیری را در آن شهر شاهد بوده‌ایم که نشان از ارتباطات تأثیرگذار شهرداری‌ها و شوراها است.

شهردار تبریز با اشاره به پیشینه مدنیت در تبریز نیز گفت: تبریز به عنوان یکی از شهرهای تاریخی و قدیمی ایران اسلامی که سابقه دیرین در مدنیت و مسائل اجتماعی دارد، توانسته است در برهه‌های مختلف نقش خود را در تمام تحولات جامعه ایران و جمهوری اسلامی ایران ادا کند.

وی افزود: تبریز شهر علم و دل و سیاست و تاریخ است؛ شهر علامه‌ها، فرماندهان غیور و سدشکن لشگر عاشورا، شهر علم و ادب و شعرا که ۴۰۰ شاعر و عارف که در مقبره‌الشعرا آرمیده‌اند.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز