بازگشت ۲۲ واحد مرغداری گوشتی راکد در مراغه به چرخه تولید

۱۴۰۰/۱۰/۰۸ - ۱۱:۱۵:۴۳
کد خبر: ۱۲۷۹۷۹۶
بازگشت ۲۲ واحد مرغداری گوشتی راکد در مراغه به چرخه تولید
مدیر جهاد کشاورزی مراغه از بازگشت ۲۲ واحد مرغداری گوشتی راکد این شهرستان به چرخه تولید خبر داد.

به گزارش  خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، اسماعیل کریمی اصل در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: فعالیت این واحدها در قالب تولید قراردادی پس از سه سال توقف از یک ماه پیش آغاز شده است.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی این مرغداری‌ها به ظرفیت ۲۵۳ هزار قطعه، تولید گوشت مرغ در مراغه هر دوره ۸۰۰ تن افزایش می‌یابد و نهاده‌ی مورد نیاز این واحد به صورت قراردادی و از طریق مباشر تامین و در اختیار واحدهای مرغداری قرار می‌گیرد.

وی، تامین گوشت سفید مورد نیاز در استان و ایجاد اشتغال را دلایل راه‌اندازی این واحدها عنوان کرد و افزود: با راه اندازی دوباره‌ی واحدهای جدید برای ۵۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۲۰۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم شغل ایجاد شده است.

کریمی اصل خاطرنشان کرد: یک سال پیش نیز در قالب ساماندهی مرغداری‌ها ۱۰ واحد مرغداری گوشتی و تخم گذار با ظرفیت ۱۵۰ هزار قطعه با اخد مجوز به چرخه‌ی تولید بازگشته بودند.

مدیر جهاد کشاورزی مراغه با اشاره به خروج نیمی از واحدهای مرغداری گوشتی مراغه از چرخه‌ی تولید با اجرای طرح بازارگاه،  گفت: سالانه ۷۵۰۰ تن گوشت مرغ در مراغه تولید می‌شود که با راه‌اندازی این واحد، تولید تا ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت.

کریمی اصل در پایان متذکر شد: شهرستان مراغه با ۱۶۴ واحد مرغداری گوشتی و تخم گذار از قطب‌های تولید گوشت و تخم مرغ در آذربایجان‌شرقی محسوب می‌شود.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز