همزمان با حضور رئیس جمهور؛

افزایش تولید کنسانتره مس در مجتمع معدنی سونگون کلید خورد

۱۴۰۱/۰۳/۱۲ - ۱۲:۳۹:۱۷
کد خبر: ۱۳۳۵۶۵۱
افزایش تولید کنسانتره مس در مجتمع معدنی سونگون کلید خورد
با حضور دکتر رئیسی در معدن و کارخانه مس سونگون ورزقان افزایش تولید کنسانتره مس در این مجتمع صنعتی کلید خورد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی روز پنج‌شنبه در بیست و سومین سفر استانی دولت مردمی، با حضور در معدن و کارخانه تولید مس سونگون ورزقان از روند استخراج و تولید این محصول معدنی بازدید کرد.
مجتمع مس سونگون ورزقان از بزرگترین معادن کشور است که ارزش ذخایر آن ۳۲۰میلیارد دلار برآورده شده است.
رئیس جمهور در مسیر بازدید از این معدن به صورت هوایی از معدن طلای اندریان و معدن طلای شریف‌آباد هم بازدید کرد و در جریان روند فعالیت این معادن قرار گرفت.

گفتنی است: معدن مس سونگون به جهت اهمیت بالا در مسئله ی تولید ، اشتغال و صادرات کشور اولین مقصد ریاست محترم جمهوری در سفر به آذربایجان شرقی بود. منطقه ای کم نظیر روی کمربند مس جهان، قطب تولید مس کشور .

آیت الله رییسی در جریان این سفر ، ضمن حضور در جمع کارگران زحمت کش معدن و گفتگو با انان ، از بخشهای مختلف مجتمع، کارخانه های زیر مجموعه و ٨ طرح توسعه ای بازدید کرد  وی همچنین با اشاره به وسعت، مقیاس و بلوغ اقتصادی معدن گفت: سونگون آنقدری وسیع و بزرگ هست که بتواند یک شرکت مستقل تشکیل دهد  گفتنی است؛ کلنگ زنی فاز ٤ تغلیظ ، تأکید بر تسریع در عملیات اجرایی فاز ٣ تغلیظ و همینطور افزایش به یک میلیون تُنی تولید کنسانتره مس با توجه به نیاز کارخانه تولید مسِ کاتُد هم با حضور رییس جمهور در مجتمع مس سونگون کلید خورد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز