شهردار تبریز : صفه شمالی مقبره‌الشعرا هفتم شهریور به بهره‌برداری می‌رسد

۱۴۰۱/۰۵/۱۹ - ۰۹:۳۴:۵۱
کد خبر: ۱۳۶۱۹۹۷
شهردار تبریز : صفه شمالی مقبره‌الشعرا هفتم شهریور به بهره‌برداری می‌رسد
شهردار تبریز از تکمیل و بهره‌برداری از صفه شمالی مجموعه فرهنگی تاریخی مقبره‌الشعرا در هفتم شهریور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، یعقوب هوشیار اظهار کرد: پروژه نیابتی مقبره‌الشعرا به صورت جدی در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت و با ۲۰ میلیارد تومان هزینه صفه شمالی این مجموعه تاریخی و فرهنگی در هفتم شهریور به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: روزشمار افتتاح این پروژه از اولین روزهای کاری مدیریت شهری نصب شده و بر همین اساس طبق وعده داده شده به شهروندان هفتم شهریور به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار تبریز تأکید کرد: مقبره‌الشعرا یکی از جاذبه‌های مهم توریستی و گردشگری تبریز و مدفن بیش از ۴۰۰ شاعر و عارف از جمله شهریار، خاقانی، ثقه‌الاسلام، قطران تبریزی و ... است که هر ساله در فصل گردشگری تبریز میزبان میهمانان داخلی و خارجی می‌شود.

وی ادامه داد: مجموعه شهرداری تبریز همچون دیگر شهروندان دغدغه میراث تاریخی و فرهنگی شهر را دارد و بر همین اساس در چندین پروژه نیابتی، از جمله مقبره‌الشعرا، مجموعه دوکمال و مجموعه تاریخی خانه ستارخان حضوری فعال دارد.

هوشیار با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته توسط شهرداری تبریز در پروژه مقبره‌الشعرا اعلام کرد: احداث صفه‌های شمالی و جنوبی مجموعه، تعویض و مرمت کف‌پوش‌های پارک مقبره‌الشعرا، ساماندهی ورودی این مجموعه، حذف انواع موانع فیزیکی و بصری، حصارزدایی و حذف نرده‌های محوطه پارک، ساماندهی سیستم‌های نورپردازی و احداث فضای سبز از جمله اقداماتی است که توسط شهرداری تبریز در این پارک در حال انجام است.

وی افزود: صفه شمالی این مجموعه در دست تکمیل بوده و هفتم شهریور به بهره‌برداری خواهد رسید.

مقبرةالشعرا هم‌اکنون در پیرامون تکیهٔ حیدر در تقاطع خیابان‌های ثقةالاسلام و عارف و در ضلع شرقی بقعه سید حمزه و مقبره قائم مقام و ملاباشی قرار دارد. این اثر در تاریخ ۱۸ اسفند ۱۳۸۷ با شمارهٔ ثبت ۲۵۱۹۱ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌ است.

نزدیک به دو دهه از عملیات مرمت و احداث این بنای تاریخی زمان می‌گذرد و روند کند عملیات عمرانی مقبره‌الشعرا و حساسیت موضوع باعث شد مدیریت جدید شهری و شورای ششم شهر به این پروژه تاریخی و فرهنگی ورود کرده و جزو برنامه‌های خود قرار دهند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز