مهمترین مشکل کلانشهر تبریز چیست؟

۱۴۰۱/۱۲/۲۰ - ۱۲:۴۲:۳۲
کد خبر: ۱۴۴۷۰۸۱
مهمترین مشکل کلانشهر تبریز چیست؟
طبق نظرسنجی مرکز افکارسنجی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی از شهروندان، ترافیک شهری مهمترین مشکل کلانشهر تبریز عنوان شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، طی این نظرسنجی که در حوزه‌های متعدد شهری انجام پذیرفت، یکی از بخش‌های مطرح، سنجش مهم‌ترین مشکل کلانشهر تبریز در حال حاضر از دیدگاه شهروندان بود که پس از ترافیک شهری با ۲۱.۴ درصد به ترتیب اولویت آلودگی هوا با ۱۸.۴ درصد، آسیب پذیری در برابر سیل و زلزله ۱۴.۹ درصد، وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی ۱۳.۴ درصد، کمبود فضای سبز شهری با ۱۲.۷ درصد، ساخت و ساز بی رویه با ۱۱.۹ درصد و آسیب های اجتماعی با ۷.۳ درصد رتبه بندی شد.

مرکز افکارسنجی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی در راستای بررسی انتظارات و اولویت‌های شهروندان تبریز نسبت به عملکرد مجموعه شهرداری تبریز طی ۱۱ ماه اول سال، اقدام به نظرسنجی از شهروندان کرد.

جامعه آماری این نظرسنجی، شامل شهروندان ۱۵ تا ۵۹ ساله شهر تبریز بود که در قالب نمونه‌گیری خوشه‌ای (مناطق دهگانه) و با استفاده از تکنیک پرسشنامه صورت پذیرفت. مشخصات جمعیت شناختی نمونه شامل ۵۳.۷ درصد پاسخگویان مرد ( ۳۴۶ نفر) و ۴۶.۳ درصد پاسخگویان زن  (۲۹۸)، وضعیت تاهل نمونه ۲۴.۷ درصد مجرد و ۷۵.۳ درصد متاهل، ۵۵.۵ درصد دارای مدرک تحصیلی دیپلم و زیردیپلم، ۴۴.۵ درصد دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم تا دکتری، وضعیت اشتغال نمونه شامل ۱۶ درصد کارمند، ۴۳ درصد شغل آزاد، ۲۱.۸ درصد خانه دار، ۳.۳ درصد بیکار، ۱۱.۴ درصد دانشجو یا دانش‌آموز و یا سرباز و ۴.۵ درصد بازنشسته است.

پرسشنامه در قالب طیف لیکرت و یا سوالات باز و در موضوعات اطلاع‌رسانی و امور فرهنگی، خدماتی، فنی و شهرسازی، عمرانی، حمل‌ونقل و ترافیک شهری طراحی شد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز