برنامه‌ریزی برای جابجایی ۴۰۷ هزار مسافر نوروزی در آذربایجان شرقی

۱۴۰۱/۱۲/۲۴ - ۰۹:۳۷:۲۶
کد خبر: ۱۴۴۹۰۵۸
برنامه‌ریزی برای جابجایی ۴۰۷ هزار مسافر نوروزی در آذربایجان شرقی
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اتخاذ تمهیدات لازم برای تسهیل سفرهای نوروزی در استان، از تخصیص ۴۰۷ هزار صندلی برای جابجایی مسافران نوروزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، جبارعلی ذاکری  در مراسم آغاز رزمایش ترافیکی و خدمات سفرهای نوروزی در محل ستاد فرماندهی انتظامی استان، اظهار کرد: در بخش حمل و نقل جاده ای، ۱۸۷ هزار صندلی اتوبوس، در ریلی ۱۱۰ هزار صندلی و در هوایی ۱۱۰ هزار صندلی برای جابجایی مسافران نوروزی در نظر گرفته است.

وی اضافه کرد: در حوزه گردشگری نیز حدود ۳۰ هزار تخت برای اسکان مسافران نوروزی که قصد اقامت در استان را دارند آماده شده که امیدواریم با تمهیدات اتخاذ شده، خاطره خوش در ذهن مسافران از تبریز و استان به یادگار بماند.

ذاکری با بیان اینکه استان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است، گفت: پیش بینی ما، افزایش تعداد مسافران نوروزی در تعطیلات امسال است و از همین امروز، دستگاه های استان در جاده ها، داخل شهر و مکان های اقامتی و خدماتی آماده ارایه خدمات هستند.

وی به هدف گذاری کاهش تصادفات و تعداد جانباختگان ناشی از سوانح جاده ای اشاره کرد و افزود: طبق گزارش پلیس، سال گذشته، آذربایجان شرقی از نظر کاهش تعداد تصادفات و همچنین تلفات جاده ای در رتبه دوم کشوری قرار گرفته است که باید تلاش کنیم این رتبه ارتقا یابد.

ذاکری همچنین به بهره برداری از ایستگاه راه آهن خاوران اشاره کرد و گفت: با بهره برداری از این طرح بزرگ، به طور یقین تعداد مسافران جابجا شده با ناوگان ریلی ۲ برابر می شود که ظرفیت بسیار خوبی برای استان است.

وی اضافه کرد: همچنین با بهره برداری از بخشی از آزادراه تبریز - بازرگان و هشترود - مراغه در سال آینده، علاوه بر روان سازی ترافیک جاده ای در این مناطق، به کاهش تصادفات جاده ای نیز منجر می شود.

یک‌هزار و ۲۰۰ نیروی راهداری آذربایجان شرقی در طرح نوروزی آماده باش هستند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز در این مراسم با بیان اینکه یکهزار و ۲۰۰ نیروی این مجموعه برای تسهیل سفرهای نوروزی در آماده باش کامل هستند، گفت: تیم های راهداری استان با استفاده از ۶۱۰ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری در راهداری ها و جاده های استان آماده ارایه خدمات به مسافران هستند.

اروجعلی علیزاده افزود: این تیم ها در یکهزار و ۴۰۰ کیلومتر محورهای ارتباطی استان تا پایان روز ۱۵ فروردین مستقر خواهند بود.

وی اضافه کرد: همچنین در راستای اجرای این طرح، لکه گیری آسفالت جاده های مواصلاتی استان، خط کشی و نظافت و شست و شوی علایم راهنمایی و رانندگی انجام می شود.

علیزاده از ثبت ۳۳۲ میلیون تردد در محورهای ارتباطی استان در ۱۱ ماه گذشته خبرداد و گفت: این رقم در سال گذشته ۲۱ درصد بیشتر شده و پیش بینی می شود این رقم در ایام نوروز، ۳۰ درصد بیشتر شود.

نشاط بهاری، پرهیز از خطر، آرامش در سفر

جانشین فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم به شعار امسال طرح سفرهای نوروزی اشاره کرد و گفت: طرح امسال با شعار "نشاط بهاری، پرهیز از خطر، آرامش در سفر" اجرا می شود و هدف پلیس در این طرح، کاهش تصادفات و تلفات سوانح جاده ای خواهد بود.

علی محمدی اضافه کرد: در نوروز سال گذشته، تعداد تلفات سوانح جاده ای در استان ۴۱ درصد کمتر شد که رقم قابل توجهی بود و استان از نظر کاهش تصادفات و تلفات، جزو استان های برتر و دوم کشوری شد.

وی افزود: در نوروز امسال پلیس با ۴۰۰ تیم در جاده های بین شهری و داخل شهر مستقر بوده و آماده ارایه خدمات به مسافران نوروزی و مردم استان خواهد بود.

محمدی بیان کرد: آذربایجان شرقی استانی مسافر پذیر است و در مسیر تردد به شهرهای شمال غرب قرار دارد از این رو، تلاش خواهیم کرد تا جاده ای امن با کمترین تصادف برای مسافران در این ایام مهیا کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز