آخرین ایستگاه باقی‌مانده از خط یک قطار شهری تبریز به بهره‌برداری رسید

۱۴۰۱/۱۲/۲۵ - ۱۰:۰۴:۱۳
کد خبر: ۱۴۴۹۵۴۹
آخرین ایستگاه باقی‌مانده از خط یک قطار شهری تبریز به بهره‌برداری رسید
آخرین ایستگاه باقی‌مانده از خط یک قطار شهری تبریز عصر با حضور استاندار آذربایجان شرقی و شهردار تبریز افتتاح شد و به این ترتیب تمامی ایستگاه‌های خط یک آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، ایستگاه قونقا (شماره 13) با مساحت ۱۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع، دارای سه طبقه (سکوی سوارشدن، تراز بلیت فروشی و چند منظوره تجاری) و شامل سه دسترسی (دو ورودی جنوبی و یک ورودی شمالی) و از نوع ایستگاه ساحلی است و به دلیل  مجاورت با آرامستان تاریخی گجیل، براساس معماری بومی ایرانی اسلامی طراحی و اجرا شده است.

خط یک متروی تبریز شامل ۱۸ ایستگاه است که از ایستگاه ائل‌گلی شروع شده و سپس در طول مسیر خیابان امام(ره) تا میدان ساعت و از میدان ساعت به سمت میدان کهن (سه‌راه امین) و نهایتا ایستگاه نور در شهرک لاله به عنوان ایستگاه پایانی امتداد دارد.

استاندار آذربایجان‌ شرقی در مراسم افتتاح این ایستگاه، تکمیل ایستگاه‌‌های خط یک متروی تبریز را موجب تسهیل در تردد شهروندان و کاهش حجم ترافیکی شهری دانست و گفت: توسعه حمل و نقل عمومی و توجه روزافزون به مترو توان کاهش ترافیک شهر را دارد.

عابدین خرّم اظهار کرد: امروز با زحمات شبانه‌روزی کارکنان و مهندسان شهرداری تبریز ایستگاه قونقا مورد بهره‌برداری گرفت  و با این اقدام مثبت شاهد تکمیل  ۱۰۰ درصدی خط یک متروی تبریز و مسافرگیری در ۱۸ ایستگاه این خط خواهیم بود.

وی با ابراز خرسندی از اجرای معماری ایرانی اسلامی در این ایستگاه، گفت: با حل شدن فاینانس خط ۲ مترو که با پیگیرهای مستمر به ثمر نشست امیدواریم شاهد  شتاب بیشتر اجرای این پروژه باشیم.

خرّم با بیان اینکه با توسعه حمل و نقل عمومی می‌توان ترافیک موجود در کلانشهر تبریز را کاهش داد، تصریح کرد: فرهنگ سازی استفاده شهروندان تبریز از حمل و نقل عمومی نیز می‌تواند از حجم ترافیکی معابر شهری بکاهد.

انتهای پیام

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز