ضرورت جابجایی بیمارستان های سینا و شهید مدنی تبریز/بستری۳۲ دانش آموز در پی مسممومیت های اخیر

۱۴۰۱/۱۲/۲۶ - ۱۰:۳۵:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۹۸۹۴
ضرورت جابجایی بیمارستان های سینا و شهید مدنی تبریز/بستری۳۲  دانش آموز در پی مسممومیت های اخیر
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به فرسودگی مراکز درمانی در سطح شهر تبریز گفت: قدمت بیمارستان های تبریز به بیش از 25 سال می رسد از این رو جابجایی برخی از بیمارستان ها بخصوص بیمارستان سینا و شهید مدنی تبریز ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، دکتر بهمن نقی پور اظهار کرد: پس از انقلاب 13 بیمارستان در شهرستان های استان ساخته شده است و در شهر تبریز تنها بیمارستان امام خمینی و کودکان نوساز است و پیشنهاد کرده ایم تا  بیمارستان‌های سینا و شهید مدنی تبریز را با بیمارستان‌ جدید ۱۰۰۰ تخت خوابی جابجا کنیم.

وی در خصوص اعتبارات تخصیص یافته مصوبات سفر ریاست جمهوری به بخش درمان گفت: از مجموع ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار تصویب شده در این سفر تنها ۵۰ میلیارد تومان جذب شده که بیشتر آن نیز سهم وزارت بهداشت بوده است.

وی با اشاره به مسمومیت ۷۸۹ دانش آموز در طی روزهای اخیر گفت: ۱۳۵ دانش آموز در محل مدرسه تحت درمان سرپایی قرار گرفتند و ۳۱۳ نفر دیگر توسط عوامل اورژانس به مراکز درمان اعزام شدند. تعداد ۳۴۱ دانش آموز نیز با وسیله شخصی به بیمارستان مراجعه کردند و از این تعداد تنها ۳۲ دانش آموز بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از تشدید نظارت ها بر اجرای طرح دارویار خبر داد و گفت: خوشبختانه با افزایش نظارت ها و افزایش تولیدات کمبود های دارویی به حداقل رسیده است.

دکتر نقی پور در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به آخرین وصعیت بستری های بیماران کرونایی گفت: شیب ابتلا به کرونا در حال حاضر بسیار ملایم است و از مجموع 98 بیمار کرونایی بستری در بیمارستان های سطح استان تعداد 25 نفر در بخش‌های ویژه بستری بوده  و 9 نفر نیز به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند.

دکتر نقی پور در خصوص برخورد با پزشکان متخلف گفت: در صورت ارائه مستنداتی دال بر تخلف پزشک مورد نظر بر اساس قوانین و مقررات برخورد لازم با پزشک مخلف انجام می شود و در برخی از موارد فرد خاطی به مراجع قانونی نیز معرفی شده است.

خبرنگار: اکبر بردباری

انتهای پیام

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز