تخصیص ۱۴۶۹ میلیارد تومان از اسناد خزانه در آذربایجان شرقی/ ۱۵۰ میلیارد تومان از مالیات مس به شهرداری ها و دهیاری های استان تخصیص یافت

۱۴۰۱/۱۲/۲۹ - ۰۸:۳۱:۱۰
کد خبر: ۱۴۵۱۱۶۸
تخصیص ۱۴۶۹ میلیارد تومان از اسناد خزانه در آذربایجان شرقی/ ۱۵۰ میلیارد تومان از مالیات مس به شهرداری ها و دهیاری های استان تخصیص یافت
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی عملکرد جذب اسناد خزانه را در سال ۱۴۰۱ قریب به ۱۰۰ درصد عنوان کرد و گفت: بالغ بر ۱۴۶۹ میلیارد تومان از محل اسناد خزانه امسال در استان جذب شد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، واقف بهروزی در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: مجموع اعتبار مصوب عمرانی ۱۴۰۰ حدود ۱۸۹۳ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۱ این رقم به ۲۳۲۸ میلیارد تومان افزایش یافته است‌.

وی با اشاره به تحقیق اعتبارات مصوب عمرانی گفت: مبلغ تحقق یافته این اعتبارات در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۰۴۴ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۱ آخرین رقم به روز شده بالغ بر ۱۶۹۳ میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به تحقق ۶۲ درصدی تملک دارایی های استان گفت:در بحث هزینه ای نیز امسال از ۱۲۴۰ میلیارد عین رقم صد درصد تخصیص یافته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان، درآمدهای مالیاتی و غیر مالیاتی را در طول سال جاری ۱۲۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در آمد های مالیاتی و غیر مالیاتی مصوب۱۰۷ هرار میلیارد ریال بود اما با تلاش صورت گرفته حدود ۱۲۰ هزار میلیارد ریال در آمد مالیاتی داشتیم.

بهروزی خاطر نشان کرد:در خصوص درآمدهای مالیاتی در سطح کشور در رتبه های ۸ تا ۹ قرار داریم و تمرکز بر فرار مالیاتی و شناسایی مودیان که فرار مالیاتی داشته اند دلیل اصلی افزایش درآمد های مالیاتی است.

وی با اشاره به اجرای برنامه عملیاتی توسعه سرمایه گذاری در چهار محور تخصصی گفت: میزان جلب سرمایه گذاری خارجی در سال جاری بیش از ۱۵۵ میلیون دلار شامل ۱۱ پروژه سرمایه گذاری است که تا کنون ۲۷ میلیون دلار آن تحقق یافته است.

وی خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی در حوزه سرمایه گذاری خارجی از استان های پیش رو است، امسال با وجود تحریم ها تمرکز ویژه ای بر این موضوع داشتیم و این روند ادامه دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان، با اشاره به مصوبات سفر ریاست جمهوری گفت یکی از شاخص‌ترین مصوبات این سفر استقلال مس آذربایجان بوده که فرایند عملیاتی کردن این موضوع در حال اقدام بوده و ما مصمم هستیم تا ماه های آینده نتیجه قطعی این موضوع را به مردم اعلام کنیم.

بهروزی انتقال مالیات مس آذربایجان به استان را نتیجه تلاش جمعی تمامی مدیران ارشد استانی و به خصوص پیگیری‌های ویژه استاندار دانست و گفت:مس سونگوت بیش از سه دهه در سطح استان فعال بود اما متاسفانه مالیات و سرمایه گذاری در استان نمی دیدیدم، برای نخستین بار تا کنون ۳۰۵ میلیارد تومان از مالیات مس سونگون جذب شده و از این رقم ۱۵۰ میلیارد تومان در سطح شهرداری ها و دهیاری های استان توزیع شده است.

خبرنگار: حمیده بردباری

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز