تبریز امسال به جایگاه اصلی خود در حوزه عمرانی خواهد رسید

۱۴۰۲/۰۱/۰۷ - ۱۰:۱۱:۵۵
کد خبر: ۱۴۵۳۱۹۱
تبریز امسال به جایگاه اصلی خود در حوزه عمرانی خواهد رسید
معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز اجرای پروژه های عمرانی تعریف شده در بودجه سال جاری را موجب ارتقا جایگاه عمرانی شهر تبریز عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، سامان احمدزاده در جلسه ای که با حضور مدیران حوزه معاونت فنی و عمرانی شهرداری تبریز و معاونین عمرانی مناطق دهگانه شهرداری به همراه سرناظرین مناطق بعد از تعطیلات عید نوروز برگزار کرد، گفت: بر اساس دستور شهردار کلانشهر تبریز مبنی بر تسریع اجرایی نمودن پروژه های سال جاری و افتتاح برخی از پروژه های باقی مانده از سال قبل در اوایل اردیبهشت ماه سال جاری عوامل عمرانی مناطق باید هر چه سریعتر اقدامات لازم را در این راستا انجام دهند و باتسریع رونداجرای استعلام ها و مناقصات و تسریع روند مطالعات و طراحی ها هرچه سریعترپروژه ها را وارد فاز اجرایی نمایند .

احمدزاده در ادامه بیان کرد: با توجه به تعداد پروژه های عمرانی که در بودجه سال جاری تعریف شده امسال نسبت به سال های قبل با میزان کار عمرانی وسیعی روبرو هستیم و بایستی تلاش و فعالیت خود را مضاعف کنیم و روند اجرای پروژه ها  را به لحاظ کمی و کیفی ارتقا دهیم تا شهر تبریز را به جایگاه اصلی خود در حوزه عمرانی برسانیم.

وی افزود: امیدوارم در سال جدید با اراده ای استوار در راستای تحقق اهداف شهرداری و ایجاد تحول در شهر گام برداریم.

وی در ادامه بر مواردی از قبیل اولویت های بودجه پروژه های عمرانی سال ۱۴۰۲شهرداری تبریز، ارتقاء کیفیت راه ها و آسفالت، اجرای پروژه های ترافیکی،پروژه های  مسیرگشایی، کفسازی معابر زیر ۱۶ متر، توسعه شبکه آب خام، مقاوم سازی پل ها، خدمات عمرانی، توسعه فضای سبز، ، بهسازی معابر و... نکاتی را مورد توجه قرار داده و مطرح نمود .

وی همچنین توجه همه جانبه در اجرای پروژه ها را از معاونین مناطق خواستار شد و اضافه کرد: ایجاد حساسیت و دقت در اجرای پروژه ها می تواند در بخش افزایش کیفیت بسیار کارساز و موثربوده و روند اجرای آن را سرعت بخشد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز در بخش دیگری از سخنان خود توجه معاونین مناطق را به بخش پروژه های کلان در بودجه سال جاری فراخواند و بر اولویت قرار دادن اجرای پروژه های زیرساختی، پروژه های ترافیکی و مسیرگشایی ها و پروژه هایی که ارتباط مستقیم با رفاه شهروندان را دارند تاکید کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه در آستانه فصل بارش هستیم مناطق هرچه سریعتر بایستی برای جلوگیری از حوادث ناشی از بارندگی محل هایی که خطرآفرین می باشند را شناسایی و نسبت به بهسازی آن اقدام کنند.

احمدزاده به لزوم اجرای هر چه سریعتر پروژه های عمرانی سال جاری بالاخص در حوزه آسفالت تاکید کرده و گفت :در سال جاری با توجه به اجرای پروژه بزرگ فیبر نوری در نقاط مختلف شهر مناطق باید با تهیه نقشه پروژه مذبور نسبت به شناسایی محل های اجرای فیبرنوری اقدام نمایند تا از آسفالت ریزی اساسی در این محل ها بدلیل تداخل با پروژه و دوباره کاری و هدر رفت منابع جلوگیری کنند.

وی توسعه زیرساختهای ورزشی را از دیگر سیاست های شهرداری تبریز در سال جاری دانست و به افزایش فضاهای عمومی، ورزشی و تفریحی و همچنین پارک های محله ای در تمامی  مناطق تاکید کرد.

احمدزاده مجددا ضمن یادآوری مسئولیت معاونین فنی و عمرانی مناطق بر انجام وظایف محوله به عنوان ناظرین عالی پروژه ها بر لزوم نظارت مستمر اجرای تمامی پروژه های عمرانی توسط دستگاه نظارت عمرانی مناطق تاکید کرد و گفت: با نظارت مستمر و مرتفع نمودن مشکلات آنها پیش روی در روند اجرا نیز بالا خواهد بود.

در ادامه معاونین عمرانی مناطق پیشنهاد و نقطه نظرات خود را بیان داشتند و در پایان این جلسه تصمیمات و جمع بندی های لازم در خصوص موارد مطروحه اتخاذ گردید.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز