تشدید نظارت ها بر نحوه توزیع آرد در سطح شهرستان تبریز

۱۴۰۲/۰۳/۰۶ - ۱۴:۲۴:۵۲
کد خبر: ۱۴۷۸۵۵۷
تشدید نظارت ها بر نحوه توزیع آرد در سطح شهرستان تبریز
فرماندار شهرستان تبریز با اشاره به تشدید نظارت ها بر نحوه توزیع نان در تمامی غذاخوری ها و مراکز عرضه نان، گفت: تمامی نانوایی های آزاد پز، رستوران ها، غذاخوری ها و قنادی ها برای دریافت آرد باید از طریق سامانه غله اقدام کنند در غیر اینصورت آرد موجود در این مراکز به عنوان کالای قاچاق ضبط و جریمه می شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، علی جعفری آذر در گفت و گو با خبرنگاران افزود: 2500 نانوایی در سطح شهرستان از آرد سهمیه ای برای پخت نان استفاده می کنند که همگی آنها انسان های شریف و پاکدست هستند و موظف هستند در ساعات تعیین شده برابر نرخ مصوب نان مشتریان را تحویل دهند.

وی در خصوص کاهش سهمیه برخی نانوایی ها، ادامه داد: این کاهش سهمیه به علت ثبت تخلف از طریق سیستم می باشد که از جمله این تخلفات می توان به مطابقت نداشتن مقدار فروش، استفاده از کارت‌های تکراری و تعطیلی خودسرانه اشاره کرد.

جعفری آذر افزود: تمامی نانوایی هایی که دارای پروانه کسب بوده و فاقد سهمیه یارانه ای آرد می باشند می توانند با ارایه مدارک به اداره غله و خدمات بازرگانی آذربایجان شرقی می توانند از محل آرد صنف و صنعت اقدام به ثبت نام و خرید آرد کنند و بر اساس قیمت تعیین شده پخت و عرضه نمایند، ر غیر این صورت آرد موجود و مصرفی آن قاچاق محسوب و مطابق قوانین قاچاق کالا برخورد خواهد شد.

فرماندار شهرستان تبریز با بیان اینکه قیمت نان در نانوایی ها بر اساس استفاده از آرد یارانه نوع یک یا دو مشخص است، اظهار کرد: نانوایی هایی که از آرد سهمیه ای استفاده می کنند حق فروش نان به سوپرمارکت ها را ندارند.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف و گران فروشی موضوع را به بازرسی اداره جهادکشاورزی استان، اداره غله و یا اتحادیه نانوایان اطلاع دهند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز