تخصیص ۱۲۳ میلیارد تومان به حوزه ورزش آذربایجان شرقی از محل مصوبات سفر رئیس جمهور / باز شدن قفل طرح های نیمه تمام حوزه ورزش چشم انتظار دور دوم سفر رئیس جمهور

۱۴۰۲/۰۳/۱۳ - ۱۰:۴۸:۰۵
کد خبر: ۱۴۸۱۳۸۶
تخصیص ۱۲۳ میلیارد تومان به حوزه ورزش آذربایجان شرقی  از محل مصوبات سفر رئیس جمهور / باز شدن قفل طرح های نیمه تمام حوزه ورزش چشم انتظار دور دوم سفر رئیس جمهور
حوزه ورزش به عنوان یکی از بخش های مهم و حساسی بود که در نخستین سفر ریئس جمهور به استان آذربایجان شرقی مورد توجه ویژه قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، در جریان این سفر 6 مصوبه در حوزه ورزش استان به تصویب نهایی رسید و ماحصل این مصوبات تصویب 385 میلیارد تومان برای تکمیل طرح های شاخص این بخش بود.

عطا شرفشاه معاون فنی و عمرانی اداره کل ورزش‌و جوانان آذربایجان‌شرقی در این خصوص می گوید: در جریان سفر اول رئیس جمهوری به استان خوشبختانه با تلاش های استاندار محترم و پیگیری های مدیر کل محترم ورزش و جوانان توانستیم 6 مصوبه مهم را در حوزه ورزش استان اخد کنیم.

وی می گوید: این طرح ها شامل تکمیل مجموعه استادیوم یادگار امام (ره) تبریز، تکمیل استخر قهرمانی، تکمیل استادیوم ده هزار نفری بناب و ده پروژه نیمه تمام در سطح استان آذربایجان شرقی بود.

وی با اشاره به جذب بالغ بر 123 میلیارد تومان از مجموع 385 میلیارد تومان از مصوبات سفر رئیس جمهور در بخش ورزش استان خاطرنشان می کند: حدود 32 درصد جذب اعتبار این محل داشتیم و تلاش خواهیم کرد تا بخش باقی مانده مصوبات را نیز بر اساس جداول تعیین شده برای تخصیص در طول سه سال جذب و در پروژه های مصوب به کار بگیریم.

وی با اشاره به آخرین وضعیت تجهیز و تکمیل ورزشگاه  یادگار امام (ره) تبریز ادامه می دهد :از 120 میلیار تومان اعتبار مصوب سفر اول 13 میلیارد تومان توسط اداره کل و 12 میلیارد تومان نیز از سوی شرکت تجهیز، توسعه و نگهداری اماکن ورزشی جذب شده است.

شرفشاه می افزاید: تعویض نورافکن ها، بازسازی کلی رختکن و سرویس بهداشتی و ترمیم بخشی از سکوها از جمله اقدامات انجام شده در طول یکسال گذشته از محل جذب این منابع بوده است.

وی تعویض تارتان پیست دوومیدانی را از برنامه های شرکت تجهیز، توسعه و نگهداری اماکن ورزشی عنوان می کند و می گوید: در این خصوص باید این شرکت پاسخگوی عملکرد خود باشد.

حوزه ورزش آذربایجان شرقی نیازمند توجه ویژه در دور دوم سفر رئیس جمهور

معاون فنی و عمرانی اداره کل ورزش‌وجوانان آذربایجان‌شرقی با اشاره به مطالبات حوزه ورزش استان در سفر پیش روی رئیس جمهور به استان آذربایجان شرقی می گوید: استادیوم یادگار امام (ره) تبریز  از نظر زیر ساختی نیازمند توسعه بصری و زیر ساختی است از این رو انتظار می رود با توجه به جایگاه ویژه استان آذربایجان شرقی شاهد توجه ویژه در امر اختصاص منابع در این بخش باشیم.  

وی اشاره ای نیز به آخرین وضعیت استادیوم ده هزار نفری بناب دارد و می افزاید: این پروژه نیز به عنوان یکی از پروژه های شاخص در سفر اول مورد توجه قرار گرفت و در حال حاضر شاهد پیشرفت فیزیکی  ۸۵ درصدی این پروژه هستیم.

شرفشاه، از تکمیل چمن مصنوعی استادیوم ملکان نیز خبر می دهد و می گوید: پروژه چمن مصنوعی ملکان نیز به عنوان یکی دیگر از پروژه های مصوب سفر اول هفته گذشته با هزینه کرد بالغ بر 5 میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی خاطرنشان می کند: درخواست داریم در سفر پیش رو، به منظور تکمیل پروژه های نیمه تمام، شاهد تسهیل در فرایند  تخصیص 100 میلیارد از کل مصوبات سفر اول و 40 میلیارد از محل مصوبات استادیوم  یادگار امام باشیم. .

با توجه به شرایط موجود طرح های نیمه تمام، بدون شک باز شدن قفل طرح های نیمه تمام حوزه ورزش  آذربایجان شرقی در دور دوم سفر رئیس جمهور یکی از مطالبات اصلی فعالان این عرصه در سطح استان آذربایجان شرقی است چرا که برخی از پروژه های مصوب بدون شک نیازمند تخصیص اعتبارات به وقع است تا به سر منزل نهایی و بهره برداری برسند.

خبرنگار: حمیده بردباری  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز