استاندار آذربایجان شرقی:

بین مردم و مسوولان هیچ فاصله‌ای نیست

۱۳۹۴/۰۱/۰۶ - ۲۲:۲۰:۰۲
کد خبر: ۲۷۳۹۱۸
بین مردم و مسوولان هیچ فاصله‌ای نیست
اسماعیل جبارزاده گفت: پروژه آزادراه تبریز-بازرگان به ارزش بیش از چهار هزار میلیارد تومان تصویب شد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که نشاط فرهنگی لازمه رشد و شکوفایی استان است، اظهار داشت: سال 93 در سایه تلاش دستگاه‌های فرهنگی سال پرباری برای حوزه فرهنگی استان بود و امروز آذربایجان شرقی و تبریز مستعد اجرای برنامه‌های فرهنگی مختلف است.

به گزارش خبرگزاری برنا از تبریز، اسماعیل جبارزاده افزود: سال گذشته در شورای فرهنگ عمومی مقرر شد که هر ماه یک برنامه فرهنگی بزرگ در استان اجرا شود که خوشبختانه اتفاقات بزرگی را در این راستا شاهد بودیم.

وی تاکید کرد: مصممیم از تمام پتانسیل‌های فرهنگی استان در سال جدید استفاده کنیم، چرا که لازمه رشد و توسعه همه‌جانبه استان ایجاد نشاط فرهنگی و فضای امید در بین اقشار مختلف جامعه است.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به این که مهم‌ترین وظیفه دولت تامین امنیت برای شهروندان است، گفت: در سایه تلاش دست‌اندرکاران تامین امنیت استان امروز آذربایجان شرقی به عنوان استان برتر از نظر امنیت تلقی می‌شود و این روند باید در سال 94 هم تداوم داشته باشد.

وی با اشاره به این دولت تدبیر و امید خود را موظف به تامین سلامت مردم می‌داند، افزود: در سال 93 تمام مردم ایران تحت پوشش بیمه‌های درمانی قرار گرفتند و امروز فشار هزینه‌های درمانی از روی دوش مردم برداشته شده است.

جبارزاده ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران بیمه درمانی در استان، گفت: مراکز درمانی استان با آمادگی کامل در خدمت شهروندان هستند و ان‌شاءالله کیفیت خدمات درمانی روز به روز بیشتر شود.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت شناسایی معضلات اجتماعی استان، خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات جامعه ریشه در مسایل اجتماعی دارد و اگر شناخت کافی از این مسایل نداشته باشیم برنامه‌ریزی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی امکان‌پذیر نخواهد بود؛ لذا در سال 93 با همت تمام دست‌اندرکاران مسایل اجتماعی به ویژه تشکل‌های غیردولتی فعال در این زمینه، در جهت شناسایی آسیب‌ها اقدام شد.

وی با اشاره به این که بلای خانمان‌سوز اعتیاد از جمله مهم‌ترین ناهنجاری‌های اجتماعی استان است، به دو دیدگاه موجود در مواجهه با این پدیده اشاره کرد و گفت: برخی افراد معتقدند که این موضوع نباید رسانه‌ای و عمومی شود و تفکر دیگر معتقد است که ناهنجاری‌های اجتماعی از جمله اعتیاد باید به شکلی به اطلاع مردم برسد، چرا که حل آنها بدون کمک مردم امکان‌پذیر نیست و نگاه ما به پدیده اعتیاد نیز بر پایه همین تفکر است.

جبارزاده خاطرنشان کرد: بر همین اساس ستاد ویژه‌ای برای پیگیری معضل اعتیاد در استان تشکیل و در خصوص آگاه‌سازی آحاد مردم نسبت به خطرات اعتیاد و درمان و کنترل معتادان اقداماتی شد که راه‌اندازی مرکز ماده 16 یکی از این آنها بود.

وی افزود: در روزهای پایانی سال 93 نسبت به جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطح شهرهای استان اقدام شد و آروزیمان این است که در سایه این اقدامات در سال‌های آتی استانی بدون معتاد داشته باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح پایش واحدهای صنعتی استان در سال 93، اظهار داشت: با اجرای این طرح شناخت کاملی از وضعیت صنعت استان به دست آمد که گام موثری برای برنامه‌ریزی در حوزه اقتصادی استان است.

وی افزود: در سند تدبیر توسعه نیز تمام پتانسیل‌ها و نقاط ضعف استان بررسی و با در کنار هم قرار دادن آنها یک برنامه‌ریزی چندساله برای تمام حوزه‌ها و شهرستان‌های استان تنظیم شد.

جبارزاده گفت: با توجه به محدودیت منابع دولتی رویکرد این سند استفاده از توانمندی‌های داخل استان برای ایجاد حرکت رو به رشد و توسعه است و این سند از ابتدای سال 94 به عنوان نقشه راه توسعه در تمام شهرستان‌ها اجرایی خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که استان را با 30 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام تحویل گرفتیم، گفت: طبیعتا امکان اجرای تمام این پروژه‌ها با بودجه دولتی امکان پذیر نبود، لذا در ابتدای کار پروژه‌ها را بر اساس پیشرفت آنها اولویت‌بندی کردیم که بر اساس این سیاست در سال 93 بیش از 1400 پروژه به بهره‌برداری رسید و امیدواریم در سال 94 هم بخش قابل توجهی از آنها را به اتمام برسانیم.

وی، از راه آهن تبریز- میانه به عنوان یکی از پروژه‌های مهم استان نام برد و گفت: در سال 93، بالغ بر 200 میلیارد تومان اعتبار به این پروژه تخصیص یافت و قطعا اتمام این پروژه تحول بزرگی در حوزه حمل و نقل استان ایجاد می‌کند.

جبارزاده با بیان این که دولت منابع محدودی در اختیار دارد، گفت: قانون‌گذار به دولت اجازده داده است که پروژه‌های عمرانی توجیه‌دار را به بخش خصوصی واگذار کند و در این راستا از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بخش‌های عمرانی حمایت ویژه‌ای انجام می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی ایجاد فضای مناسب برای سرمایه‌گذاری را از جمله رویکردهای اصلی مدیریت استان ذکر کرد و گفت: خوشبختانه امروز بخش خصوصی ما به این باور رسیده است که اگر برای ایجاد اشتغال و تولید همت کند مورد حمایت همه‌جانبه مسوولان است.

وی با بیان این که فضای استان برای پذیرش سرمایه‌گذاری و افزایش تولید آماده است، گفت: بر اساس مطالعات علمی، بنگاه‌های کوچک معمولا در مقابل بحران‌های اقتصادی آسیب‌پذیر هستند، بنابراین سیاست استان پذیرش سرمایه‌گذاری‌های کلان و فعالیت‌هایی است تحمل فشارهای اقتصادی را داشته باشند.

جبارزاده افزود: در بخش کشاورزی نیز ایجاد مزارع بزرگ و تجمیع اراضی جزو سیاست‌های استان است و از سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی مدرن حمایت می‌کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که پایه اقتصاد مقاومتی، صادرات و تولید دانش‌بنیان است، افزود: خوشبختانه در سال 93 در هر دو حوزه فعالیت‌‌های خوبی صورت گرفت و با تصویب منطقه ویژه علم و فناوری در کنار اقداماتی مانند افتتاح کارگو و ایجاد هاب پستی در تبریز پتانسیل مناسبی برای تحقق اقتصاد مقاومتی فراهم شد.

وی افزود: در سال 93 تلاش کردیم برای خروج از رکود و رونق اقتصادی، پروژه‌های بزرگ در سطح استان فعال شود که در این راستا پروژه آزادراه تبریز- بازرگان به ارزش بیش از چهار هزار میلیارد تومان تصویب شد.

جبارزاده خاطرنشان کرد: این پروژه با سرمایه خارجی اجرا می‌شود و با آغاز عملیات اجرایی آن در سال 94 شاهد ایجاد یک کارگاه بزرگ عمرانی در استان خواهیم بود.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان با بیان این که سال 93 سالی پربار و توام با موفقیت و پیشرفت برای استان بود، افزود: اطمینان دارم که با همراهی و همدلی مردم و مشارکت فعال بخش خصوصی، سال 94 سال شکوفایی استان در تمام زمینه‌ها خواهد بود.

وی با بیان این که بزرگترین پشتوانه ما مردم استان هستند، افزود: امروز بین مسوولان و مردم هیچ فاصله‌ای نیست؛ مسوولان، خدمت‌گزار مردم و مردم حامی و پشتیبان مسوولان هستند و باید دست به دست هم دهیم تا آذربایجان شرقی را به استانی پیشرفته و توسعه‌یافته تبدیل کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز