جبارزاده: دستاوردهای مذاکرات هسته‌ای به زودی آشکار می‌شود

۵۰ درصد از اعتبارات ویژه سفر استانی هیات دولت به آذربایجان شرقی تخصیص یافته است

۱۳۹۴/۰۶/۰۵ - ۱۵:۰۱:۱۶
کد خبر: ۳۱۱۹۱۳
۵۰ درصد از اعتبارات ویژه سفر استانی هیات دولت به آذربایجان شرقی تخصیص یافته است
جبارزاده گفت: آذربایجان شرقی یکی از استان‌های فعال در بخش جذب سرمایه‌گذاری خارجی بوده و این سرمایه‌ها در بخش‌های زیربنایی و تولید انرژی به کار گرفته خواهند شد.

استاندار آذربایجان شرقی در نشستی با اصحاب رسانه و خبرنگاران خبرگزاری‌ها، مطبوعات و پایگاه‌های خبری استان، ضمن تشریح سیاست‌های دولت تدبیر و امید در بخش‌های مختلف، گزارشی از عملکرد دو سال گذشته استان و دستاوردهای حاصل شده در این مدت را ارایه کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده در این نشست، ضمن تبریک میلاد حضرت امام رضا(ع) و هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت به ویژه شهیدان رجایی و باهنر، اظهار داشت: در حالی وارد سومین سال خدمت دولت تدبیر و امید می‌شویم که این دولت در طول دو سال گذشته ثابت کرده است که نسبت به وعده‌های خود پای‌بند است.

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای و تلاش دولت تدبیر و امید برای رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران، خاطرنشان کرد: دولت یازدهم از زمان شروع فعالیت‌های خود با راهنمایی‌های مقام معظم رهبری، برای به سرانجام رساندن این پرونده کمر همت بسته و به زودی دستاوردهای بزرگ این تلاش برای مردم آشکار خواهد شد.

جبارزاده یادآور شد: امیدواریم با نهایی شدن این پرونده که حاصل سال‌ها ایستادگی ملت برای آرمان‌های خود بوده است شاهد گشایش در مسایل اقتصادی کشور و بخش‌های مختلف باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تاکید دولت یازدهم بر آمادگی همه بخش‌ها برای دوران پس از تحریم، گفت: استان آذربایجان شرقی و صنایع استان نیز پا به پای همه بخش‌های کشور برای شرایط جدید آماده می‌شود.

وی سپس به تحلیل وضعیت استان در آغاز به کار دولت یازدهم پرداخت و گفت: در بدو ورود به استان آمارهای متفاوتی از وضعیت بخش‌های مختلف استان ارایه می‌شد در حالی که آن‌چه ما به دنبال آن بودیم داشتن یک شناخت کلی از استان بود تا بر اساس آن نقشه راه توسعه استان را تدوین کنیم.

جبارزاده با بیان این که دولت تدبیر و امید به آمار ساختگی اعتقادی ندارد، افزود: ما آمار مرکز آمار ایران را ملاک قرار دادیم و غیر از این به آمار دیگری اعتقاد نداشته و نخواهیم داشت.

وی با اشاره به نتایج برنامه‌های توسعه در تاریخ کشور، اظهار داشت: برنامه‌های توسعه کشور غالبا با نگاه آرمان‌گرایی و جامع نوشته شده بود که ناکارآمدی این روش در دنیا ثابت شده است، بنابراین ما به دنبال یک برنامه واقع‌گرایانه و مبتنی بر ظرفیت‌های بومی استان بودیم.

جبارزاده افزود: در این راستا همه صاحب‌نظران و دانشگاهیان را دعوت کردیم و در مدت یک سال، برنامه توسعه استان را با عنوان سند تدبیر توسعه تدوین کردیم که حاوی پروژه‌ها و برنامه‌های مشخص برای توسعه همه بخش‌های و همه شهرستان‌های استان است.

وی یادآور شد: این نوع برنامه‌ریزی مورد اقبال وزارت کشور، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و نهاد ریاست جمهوری نیز قرار گرفت و ما موظف شدیم این روش برنامه‌ریزی را در استان‌های دیگر نیز آموزش دهیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به این که استان در دو سال گذشته با مشکلات عدیده‌ای مواجه بود، گفت: استان را در شرایطی تحویل گرفتیم که در بخش‌های مختلف اقتصادی، صنعت، کشاورزی و اجتماعی با وضعیت نامطلوبی مواجه بودیم که به هیچ وجه شایسته نبود.

جبارزاده افزود: در سایه تلاش‌های صورت گرفته امروز استان آذربایحان شرقی به عنوان امن‌ترین استان کشور شناخته می‌شود و در سال گذشته در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز توانستیم رتبه برتر کشور را به خود اختصاص دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته شاهد مشکلات کارگری بودیم و واحدهایی داشتیم که ده‌ها ماه حقوق کارگران خود را پرداخت نکرده بودند که این مشکلات ناشی از عدم برنامه‌ریزی دقیق برای واحدهای بحرانی بود.

جبارزاده گفت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، مشکلات این واحدها بررسی و احصا شد و امروز تعداد واحدهای بحرانی بسیار کاهش یافته است.

وی از ساماندهی موسسات مالی و پولی به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای مدیریت استان در دو سال گذشته یاد کرد و افزود: برخی موسسات مالی که 12 تا 37 هزار عضو داشتند، قبل از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید مشکلات بزرگی برای مردم آذربایجان شرقی درست کرده بودند که در این مدت سعی کردیم آنها را سر و سامان دهیم.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه از افزایش تخصیص اعتبارات عمرانی استان در دو سال گذشته خبر داد و گفت: 50 درصد از اعتبارات ویژه سفر استانی هیات دولت نیز تخصیص یافته است و امیدواریم این روند رو به رشد ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به توجه ویژه دولت یازدهم به عمران و توسعه روستاها و شهرهای کوچک، گفت: امسال دولت اعتبارات قابل توجهی به دهیاری‌ها و شهرداری‌های کوچک تخصیص داده است که امیدواریم این اعتبارات منجر به توسعه روستاهای استان شود.

جبارزاده با اشاره به تحقق تنها 12 درصد از مصوبات سفرهای استانی دولت قبل، اظهار داشت: حجم پروژه‌های نیمه‌تمام باقیمانده از گذشته، مهم‌ترین دغدغه مدیریت استان است و مصمم هستیم این پروژه‌ها را به بخش خصوصی واگذار کرده و خود متمرکز بحث‌های کلان و حاکمیتی شویم.

وی اظهار کرد: آذربایجان شرقی یکی از استان‌های فعال در بخش جذب سرمایه‌گذاری خارجی بوده و این سرمایه‌ها در بخش‌های زیربنایی و تولید انرژی به کار گرفته خواهند شد.

جبارزاده با بیان این که در سال گذشته آذربایجان شرقی به عنوان استان نمونه در توجه به اقتصاد دانش‌بنیان شناخته شد، افزود: در صنعت نگاه ما بیشتر متوجه شرکت‌های دانش‌بنیان است و در این راستا 17 شعبه منطقه ویژه علم و فناوری در نقاط مختلف راه‌اندازی خواهد شد و در آبان ماه نمایشگاهی از توانمندی‌های علمی و فناوری‌های استان برگزار خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی راه اندازی مرکز نگهداری معتادان متجاهر موسوم به مرکز ماده 16 را از جمله دستاوردهای مهم دو سال خدمت دولت تدبیر و امید در استان دانست و گفت: آذربایجان شرقی در دو سال گذشته وضعیت ناگواری از نظر رواج اعتیاد داشت به طوری که 70 درصد سرقت‌ها توسط معتادان انجام می‌شد، اما امروز در سایه اقدامات انجام شده در این مدت به نقطه مناسبی در این زمینه رسیده‌ایم.

استاندار آذربایجان شرقی اعلام کرد: در بحث عمران شهری در شهرهای مختلف استان با برنامه‌ریزی و حمایت و هدایت شهرداری‌ها ظرفیت عمرانی بزرگی بر توسعه شهری اضافه کرده‌ایم تا بتوانند چهره عقب مانده بعضی از شهرها را به وضعیت مطلوب درآورند و آروزی ما این است که تبریز را مجددا به نگین شهرهای ایران تبدیل کنیم.

وی همچنین از فعال شدن طرح نفلین‌سینیت سراب، افزایش تولید معدن مس سونگون، طراحی خط دوم انتقال آب زرینه رود به تبریز به عنوان یکی از طرح‌های مفید به حال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و تلاش برای جلوگیری از توسعه بی حد و حصر کلان شهر تبریز در قالب ساخت شهرک‌های اقماری به عنوان برخی دیگر از دستاوردهای دولت یازدهم در آذربایجان شرقی در حدود دو سال اخیر نام برد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز