مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی:

گردشگری سومین صنعت سودآور دنیا است

۱۳۹۴/۰۶/۱۰ - ۱۴:۵۵:۱۴
کد خبر: ۳۱۳۵۳۳
گردشگری سومین صنعت سودآور دنیا است
حق پرست به برنا گفت: گردشگری صنعتی اشتغال زا و موثر در پیشبرد اقتصاد ملی و کسب درآمدهای ارزی است.

گردشگری سومین صنعت سودآور دنیا است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اعلام این خبر به برنا گفت: با راه گشایی و رفع موانع در حوزه توسعه گردشگری در کنار بخش خصوصی هستیم.

 فرزین حق پرست، گردشگری را سومین صنعت سودآور دنیا با گردش مالی قابل توجه توصیف کرد و از روند رو به افزایش توجه بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این حوزه در تمامی کشورهای دارای جاذبه های گردشگری خبر داد و افزود: امروزه جذب گردشگران خارجی به رقابتی فزاینده در بین نهادهای درگیر در صنعت گردشگری تبدیل شده است.

وی، صنعت گردشگری را صنعتی پاکیزه و عاری از آلودگی  و در عین حال اشتغال زا و موثر در پیشبرد اقتصاد ملی و کسب درآمدهای ارزی دانست.

وی با اشاره به جایگاه  مهم صنعت گردشگری در سند چشم انداز بیست ساله ایران و توسعه پایدار این صنعت  اظهار داشت: توسعه گردشگری باید براساس معیارهای گردشگری پایدار و با توجه به مسایل اکولوژیکی، اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی در بلند مدت مدنظر قرار گیرد.

وی یادآور شد: برای شناساندن زیبایی های ایران به تمام دنیا می بایست تمام توان خود را با جذب نیروهای متخصص و بهره مندی از فناوری های نوین بکار گیریم.

حق پرست، با اشاره به هفت محور کلیدی مصوب در سند تدبیر و توسعه گردشگری استان و فعالیت های صورت گرفته برای توسعه گردشگری، گفت: معتقدیم حوزه گردشگری باید توسط بخش خصوصی اداره شود و نهایت سعی و تلاش خود را بکار گرفته ایم تا با راه گشایی و رفع موانع  در کنار بخش خصوصی باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز