با حضور معاون امور انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور؛

نشست کمیته پدافند غیرعامل صنعت برق آذربایجان شرقی برگزار شد

۱۳۹۴/۰۶/۱۱ - ۱۸:۳۷:۴۲
کد خبر: ۳۱۳۹۹۷
نشست کمیته پدافند غیرعامل صنعت برق آذربایجان شرقی برگزار شد
صبوری به برنا گفت: برخی تاسیسات کلیدی صنعت برق به بخش خصوصی واگذار گردیده و در حال واگذاری می باشد لذا باید اهمیت پدافند غیرعامل و آموزش نیروی انسانی بخش خصوصی در این امر جدی گرفته شود.

جلسه کمیته پدافند غیرعامل صنعت برق آذربایجان شرقی با حضور معاون امور انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور و دبیر کمیته پدافند غیرعامل شرکت توانیر در شرکت برق منطقه ای آذربایجان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، این جلسه با هدف بررسی تهدیدها و دستاوردهای پدافند غیرعامل حوزه انرژی با حضور سردار جهانسری، مدیرکل پدافند غیرعامل استان، مدیران عامل شرکت های توزیع و مدیریت تولید  برق استان و نیز مسئولان ذیربط در این شرکت ها ترتیب یافت.

در ابتدای این جلسه مدیرعامل برق آذربایجان و رئیس کارگروه انرژی و آب پدافند غیرعامل استان، گزارشی از فعالیت ها و اقدامات این شرکت در بخش اجرائی و نیز در حوزه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل را برای حاضران تشریح کرد.

صبوری، توجه به الزامات حفاظتی و امنیتی در صنعت برق را  بسیار مهم عنوان کرد و گفت: این الزامات باید در دو مرحله "طراحی پروژه ها " و نیز "الزامات قانونی و بودجه ای " مورد  توجه  ویژه  قرار گیرد.

مدیرعامل برق آذربایجان، افزود: برخی تاسیسات کلیدی صنعت برق به بخش خصوصی واگذار گردیده و در حال واگذاری می باشد لذا باید اهمیت پدافند غیرعامل و آموزش نیروی انسانی بخش خصوصی در این امر جدی گرفته شود.

وی، همچنین لزوم توجه به جذب  سرمایه گذاری در بخش تولید پراکنده و انرژی های نو را مورد تاکید قرار داده و گفت: با توجه به اینکه تولید و مصرف برق استان در سطح برابر قرار دارد، لذا باید در جهت افزایش میزان تولید در منطقه، توجه ویژه و جدیت داشته باشیم.

در ادامه معاون امور انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور، سخنان مبسوطی پیرامون اهمیت، بایدها و نباید ها در امر پدافند غیرعامل کشورمان را بیان داشت.

سردار مطیعی، با اشاره به تفکیک و چگونگی بحث کنترل و تامین امنیت حوزه های مختلف، صنعت برق را زیربنایی ترین و با اهمیت ترین حوزه ارزیابی کرده و گفت: باید تمهیدات لازم و کافی در جهت تدوین برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت اعمال پدافند غیرعامل و بروز رسانی آنها انجام گیرد.

وی، تهدیدات دشمنان را در اشکال مختلف از جمله خارجی، داخلی و سایبری اعلام کرد و افزود: توجه و شناسائی تهدید دشمن، محور اصلی پدافند غیرعامل است و خوشبختانه قدرت منطقه ای جمهوری اسلامی ایران در این خصوص بسیار بالاست.

وی در پایان سخنان  خود، ارتقای آمادگی برای دفاع از تاسیسات و تجهیزات را کاملاً ضروری خواند.

دبیر کمیته پدافند غیرعامل شرکت توانیر نیز به مسائل ساختاری در بخش هائی از صنعت برق اشاره کرد و گفت: بایستی در خصوص ایجاد ساختار سازمانی در این زمینه اقدام لازم صورت پذیرد.

خادم، همچنین لزوم مطالعه تاسیسات صنعت برق کشورهای همسایه را بسیار مهم ارزیابی کرد.

سردار جهانسری، مشاور استاندار و مدیرکل پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های انجام یافته در سطح استان خصوصاً در مورد مراکز حیاتی و زیر بنائی، الزامات عملی برای انجام پروژ ه های مربوط به پدافند غیرعامل در استان و اعتبارات مورد نیاز برای این امر را مورد بحث و بررسی قرار داد.

در این جلسه، همچنین یوسف سرافراز مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی، افشین روشن میلانی مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز، پاشائی مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی و معینی مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق سهند و سایر مسئولان حاضر، نقطه نظرات و گزارش فعالیت های مربوط به پدافند غیرعامل شرکت های متبوع خود را بیان داشتند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز