سرگرد اکبر محمدجعفری: والدین شکاف نسل ها را از میان بردارند؛

محدودسازی استفاده فرزندان از بستر اینترنت چاره راه و درمان نیست

۱۳۹۴/۰۶/۱۵ - ۱۵:۲۸:۰۰
کد خبر: ۳۱۵۲۳۸
محدودسازی استفاده فرزندان از بستر اینترنت چاره راه و درمان نیست
سرگرد محمدجعفری به برنا گفت: امروزه با پیشرفت جوامع روز به روز بر کاربران اینترنت افزوده می شود که این افزایش بی رویه کاربران منجر به حضور متخلفان بیشتر در این فضا خواهد شد.

امروزه با پیشرفت جوامع روز به روز بر کاربران اینترنت افزوده می شود و به موجب آن حضور متخلفان نیز بیشتر شده که لازمه آن خودمراقبتی و خودکنترلی و افزایش آگاهی و اطلاعات در این فضا است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا استان آذربایجان شرقی در تشریح این خبر اظهار داشت: در جهت ارتقاء آموزش کارکنان در خصوص فضای مجازی و آشنایی با آسیب ها و تهدیدات در این فضا، جلسه آگاه سازی در جمع کارکنان پلیس مرزبانی استان برگزار شد.

سرگرد اکبر محمدجعفری، ضمن تبیین تهدیدات و آسیب های فضای مجازی و استفاده از اینترنت در زمینه های اقتصادی، اخلاقی و ... تصریح کرد: امروزه با پیشرفت جوامع روز به روز بر کاربران اینترنت افزوده می شود که این افزایش بی رویه کاربران منجر به حضور متخلفان بیشتر در این فضا خواهد شد.

این مقام انتظامی به خودمراقبتی و خودکنترلی خود و اعضای خانواده در استفاده از فضای مجازی اشاره و تاکید کرد: مبادا کار زیاد در اداره باعث شود از امور خانوادگی غافل شد چراکه در این زمان ناگزیر هستیم که سیستم های الکترونیکی و نوین و بخصوص اینترنت را که یک میهمان ناخوانده می باشد، در خانه های خود پذیرا باشیم تا جای خالی ما را برای فرزندانمان پرکند.

وی در ادامه بیان داشت: محدودسازی استفاده فرزندان از بستر اینترنت و ابزارهای الکترونیکی نوین، چاره راه و درمان نیست بلکه والدین با همراهی آگاهانه و هدفدار و در کنار فرزندان باید استفاده بهینه و مناسب از این ابزارهای الکترونیکی نوین را به آنها یاد داده و همراه و همصدا در این میدان بوده و با خالی نکردن این میدان اجازه حضور افراد غیر و نااهلان را ندهند و همیشه و همه حال در صدد افزایش و تقویت ارتباطات بین خود و فرزندان بوده و به نوعی شکاف نسل ها را از میان بردارند.

لازم به ذکر است در این جلسه مطالبی در زمینه های مختلف از جمله نحوه استفاده از دستگاه های خودپرداز، پوزهای فروشگاهی و شبکه های اجتماعی، هکرها و کلاهبرداران اینترنتی ارائه و به سوالات دانش آموزان پاسخ های لازم ارائه شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز