در دیدار با اعضای هیات رییسه آسیا- اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی؛

استاندار آذربایجان شرقی: فرش با تاریخ تبریز گره خورده است

۱۳۹۴/۰۷/۱۴ - ۱۰:۲۳:۱۸
کد خبر: ۳۲۶۷۶۱
استاندار آذربایجان شرقی: فرش با تاریخ تبریز گره خورده است
جبارزاده گفت: با توجه به قدمت قالی بافی در تبریز و سهمی که از بازار جهانی فرش در اختیار دارد، عنوان شهر جهانی فرش شایسته این شهر است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که فرش با تاریخ تبریز گره خورده است، گفت: انتخاب تبریز به عنوان شهر جهانی فرش موجب خوشحالی مردم این شهر و فعالان صنعت فرش شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده در دیدار با اعضای هیات رییسه آسیا- اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی، انتخاب تبریز به عنوان شهر جهانی فرش را افتخاری برای فعالان این حوزه و تمام مردم ایران دانست و گفت: این انتخاب موجب خوشحالی مردم و فعالان فرش به خصوص فرش‌بافان و امیدواری بیشتر آنان شد.

وی افزود: فرش با زندگی مردم این دیار در هم آمیخته و این اقدام موجب خرسندی آنان شد و پیام‌های تشکر زیادی را از طرف اتحادیه‌ها، تجار و بافندگان فرش دریافت کردیم.

جبارزاده اظهار کرد: با توجه به قدمت قالی بافی در تبریز و سهمی که از بازار جهانی فرش در اختیار دارد، عنوان شهر جهانی فرش شایسته این شهر است.

وی با اشاره به شیوه های خاص بافت و رنگرزی قالی در تبریز و وجود طراحان و بافندگان بنام در این شهر، اظهارکرد: هنر صنعت فرش دستباف با 30 حرفه مرتبط نقش مهمی در اقتصاد استان ایفا می کند و می تواند سهم بیشتری از تجارت غیرنفتی کشور داشته باشد.

رییس منطقه آسیا- اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی هم در این دیدار با بیان این که شهر تبریز در دنیا شناخته شده است، گفت: انتخاب این شهر به عنوان شهر جهانی فرش موجب شهرت بیشتر این شهر می شود.

غدا هیجاوی قدومی با بیان این که تبریز ظرفیت لازم برای معرفی به عنوان شهر جهانی فرش را دارد، گفت: شیوه رنگرزی طبیعی فرش در این شهر بی نظیر است و می بایست در دنیا ترویج کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز