نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

فضای مجازی تا حدود زیادی جای کتاب را گرفته است

۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۱۳:۴۰:۱۱
کد خبر: ۳۴۳۲۳۴
فضای مجازی تا حدود زیادی جای کتاب را گرفته است
آیت الله محسن مجتهد شبستری گفت: کتاب میراث گذشتگان را به آیندگان منتقل می کند و اگر کتاب نبود علوم در هر زمان مخصوص آن زمان می ماند و منتقل نمی شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با تاکید بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در کشور، گفت: رسانه ها با معرفی کتاب های مفید و تشویق مردم به مطالعه نقش مهمی در ترویج این فرهنگ ایفا کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، آیت الله محسن مجتهد شبستری در مراسم تجلیل از خادمان کتاب در تبریز افزود: در قرآن مجید 230 بار از کلمه کتاب استفاده شده است که نشان دهنده عظمت کتاب است .

وی ادامه داد: اگر به قرآن کریم مطلق کتاب گفته شده، بخاطر این است که جامع ترین، کامل ترین و سعادت بخش ترین کتب آسمانی است و به دست بشر تالیف شده است .

آیت الله شبستری اظهار کرد: هرچه که مربوط به هدایت بشر و سعادت مادی و معنوی بشر است در قرآن کریم آمده و وسیله هدایت است .

وی گفت: کتاب میراث گذشتگان را به آیندگان منتقل می کند و اگر کتاب نبود علوم در هر زمان مخصوص آن زمان می ماند و منتقل نمی شد .

امام جمعه تبریز با بیان اینکه کتابی خوب است که از نظرعلمی مفید باشد و محتوای آموزشی داشته باشد، افزود: باید مانع ورود کتاب های گمراه کننده که موجب سرگردانی و وسوسه در بین جوانان شویم .

وی اضافه کرد: در شرایط امروزی، فضای مجازی تا حدود زیادی جای کتاب را گرفته است و باید کسانی که در این عرصه زحمت می کشند در خصوص ترویج فرهنگ کتاب خوانی در جامعه تلاش کنند .

آیت الله شبستری از کتابداران درخواست کرد: نسبت به معرفی کتاب های مفید به مراجعه کنندگان اقدام کنند و این کتاب ها را در دسترس جوانان قرار دهند .

وی ادامه داد: کتاب هایی که به کتابخانه های عمومی اهداء شود باید محتوای آن ها بررسی شده و کتاب های مفید و مضر از هم جدا شده و کتاب های مضر از مجموعه کتابخانه ها حذف شوند .

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: کتابداران با مراجعه کنندگان برخورد خوبی داشته باشند و در مراجعه های چندین باره آنان حوصله به خرج دهند .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز