استاندار آذربایجان شرقی:

شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی نماد مدیریت توسعه‌یافته است

۱۳۹۴/۱۰/۲۰ - ۰۲:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۵۹۰۱۱
شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی نماد مدیریت توسعه‌یافته است
جبارزاده گفت: شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با وجود عدم افزایش اعتبار، فعالیت‌های خود را از نظر کمی و کیفی توسعه و اقدامات ارزنده‌ای انجام داده است.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: توسعه‌یافتگی تنها با اجرای پروژه‌های عمرانی امکان‌پذیر نیست و برای توسعه پایدار باید تفکر انسان‌ها توسعه یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و کمیته برنامه‌ریزی شهرستان ملکان، با بیان این که پروژه‌های عمرانی جزو نیازهای لازم برای توسعه است اما کافی نیست، افزود: برای این که یک شهرستان بتواند به قله‌های توسعه برسد همه مردم آن باید همراه باشند.

وی با قدردانی از تلاش‌ها و خدمات مسوولان شهرستان ملکان در ایجاد امنیت و آرامش و انجام اقدامات ارزشمند در جهت توسعه این شهرستان، گفت: انتظار ما از ملکان این است که ویترین آذربایجان شرقی باشد و مسافرانی که از سمت غرب استان وارد این شهرستان می‌شوند تغییر فضا را احساس کنند.

جبارزاده افزود: ملکان باید از ویژگی‌های یک شهر سالم و توسعه‌یافته برخوردار بوده و به عنوان تابلوی توسعه استان شناخته شود.

وی در این راستا از معاونت عمرانی استانداری خواست حمایت‌های لازم را اجرای پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی توسط شهرداری و شورای شهر ملکان انجام دهد.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر این که شوراها باید حلقه وصل بین مردم و دولت باشند، افزود: از شوراها انتظار داریم از امور جاری و روزمره فاصله بگیرند و با وحدت و همدلی و استفاده از تجارب مسوولان، از تمام پتانسیل‌های مردم در جهت اداره امور شهرستان بهره ببرند.

وی با تاکید بر این که مسوولان اجرایی باید در جهت خدمت به مردم چه از نظر قوانین و چه از نظر اعتبارات، دست‌شان باز باشد، افزود: البته شعار ما این است که مدیران نباید منتظر اعتبارات دولتی بوده و منابع لازم را از محل‌های مختلف تامین کنندن که انصافا مدیران ما نیز تاکنون با این روحیه کار کرده‌اند.

جبارزاده عملکرد شرکت آب و فاضلاب استان را نمونه‌ای از تحقق این شعار و نماد مدیریت توسعه‌یافته عنوان کرد و گفت: این شرکت با وجود عدم افزایش اعتبار، فعالیت‌های خود را از نظر کمی و کیفی توسعه و اقدامات ارزنده‌ای انجام داده است.

وی افزود: با توجه به این که بخش آب و فاضلاب از زیرساخت‌هایی است که سرمایه‌گذاری دولت در آن لازم است لذا از شرکت آب و فاضلاب می‌خواهم که موضوع شبکه فاضلاب و تصفیه‌خانه شهر ملکان را تعیین تکلیف کند.

جبارزاده در ادامه ظرفیت‌های کشاورزی شهرستان ملکان را کم‌نظیر توصیف کرد و گفت: تحقق بخش عمده‌ای از اهداف بخش کشاورزی استان بر عهده این شهرستان است و مسوولان امر باید در جهت تقویت این بخش، اصلاح روش‌های آبیاری، تامین آب و تغییر الگوی کشت توجه ویژه‌ای به این شهرستان داشته باشند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر تعیین چگونگی استفاده از حقابه شهرستان ملکان از خط انتقال زرینه‌رود، رفع مشکلات سایت مسکن مهر ملکان و عدم توسعه ساخت‌وساز در این سایت، واگذاری سیلوی ملکان به بخش خصوصی، توسعه کتابخانه‌های عمومی و مدارس، پیگیری اختصاص اعتبار برای باند کندروی کنارگذر ملکان، توسعه فضاهای درمانی و توسعه شبکه آبرسانی روستایی شهرستان ملکان تاکید کرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی هم در این نشست از اختصاص نزدیک به 30 میلیارد تومان اعتبار عمرانی به شهرستان ملکان در سال جاری خبر داد و گفت: این اعتبار برای اجرای 101 پروژه عمرانی صرف شده است.

داود بهبودی در عین حال گفت: وجود این تعداد پروژه در یک شهرستان از دید توسعه دولتی و در شرایط فعلی که دولت با محدودیت منابع مواجه است مطلوب نیست، چرا که تعداد پروژه‌های عمرانی لزوما منجر به توسعه نمی‌شود.

وی افزود: مدیریت نرم‌افزاری، هماهنگی مسوولان و افزایش تعاملات فرهنگی و اجتماعی مردم الزامات توسعه هستند که اگر تحقق یابد مسایل فیزیکی و سخت‌افزاری نیز به دنبال آن حل خواهد شد.

فرماندار ملکان هم در این نشست گزارشی از وضعیت شاخص‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی این شهرستان، همچنین اقدامات انجام یافته طی دو سال گذشته و عملکرد سند تدبیر توسعه شهرستان ارایه کرد.

جهانگیر اسکندرزاده از اجرای 19 طرح هادی روستایی، آبرسانی به 10 روستا، اجرای شش کیلومتر شبکه فاضلاب، احداث 8 خانه بهداشت روستایی و اجرای آبیاری تحت فشار در 100 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان در دو سال اخیر خبر داد.

وی با اشاره به مشکلات و نیازهای شهرستان ملکان، خواستار احداث تصفیه‌خانه فاضلاب، سامان‌دهی سایت مسکن مهر، واگذاری اراضی گلخانه‌ای، استمهال وام‌های کشاورزی، احداث راه اصلی ملکان به لیلان، توسعه اورژانس بیمارستان و تکمیل مصلای ملکان شد.

اسکندرزاده همچنین با ارایه گزارشی از روند پیشرفت اجرای سند تدبیر توسعه شهرستان ملکان شامل چهار هسته کلیدی اصلاح الگوی کشت، بهره‌برداری بهینه از باغات انگور، توسعه صنایع تبدیلی و توسعه صنایع فولادی و معدنی، عدم ارایه تسهیلات بانکی را مهم‌ترین مشکل سرمایه‌گذاران طرح‌های پیش‌بینی شده در این سند ذکر کرد.

امام جمعه و نماینده ملکان در مجلس شورای اسلامی هم به بیان برخی از مسایل و مشکلات این شهرستان پرداختند و سپس مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در خصوص مشکلات مطرح شده توضیحات لازم را ارایه کردند.

همزمان با این نشست از سالن اجتماعات فرمانداری ملکان که در زمینی به مساحت 450 متر مربع و با صرف سه میلیارد ریال اعتبار در مدت دو سال ساخته شده است بهره‌برداری شد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین ضمن حضور در گلزار شهدای ملکان و ادای احترام به مقام والای شهیدان، از مصلای در دست ساخت این شهرستان نیز بازدید کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز