به مناسبت ایام الله دهه فجر؛

پروژه های ۱۵۰ میلیارد ریالی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی به بهره برداری رسید

۱۳۹۴/۱۱/۲۰ - ۰۵:۵۸:۰۳
کد خبر: ۳۷۱۶۷۹
پروژه های ۱۵۰ میلیارد ریالی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی به بهره برداری رسید
مهندس سرافراز به برنا گفت: 78 پروژه توسط شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی در جای جای مناطق تحت پوشش با مجموع 150 میلیارد ریال هزینه به بهره برداری رسید که برق رسانی به 11 روستای بی برق نیز از جمله آنها بود.

استاندار آذربایجان شرقی با اعلام اینکه اکنون بدون برق زندگی امکان پذیر نیست، گفت: باید قدر این نعمت ارزشمند را با مدیریت مصرف و اصلاح الگوی مصرف، بیشتر بدانیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده در آئین بهره برداری از پروژه های صنعت برق این استان، افزود: کار کردن با پول و اعتبارات هنر نیست بلکه کارکردن در طول تحریم که گریبان دولت یازدهم را گرفت، هنر است، من از اینکه شرکت های برق استان در سال های 93 و 94 توانستند با محدودیت های فراوان تأمین برق استان را حتی در شرایطی که انبارهای تجهیزات شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی به دلیل استفاده در زلزله ارسباران کاملا خالی شده بود به خوبی مدیریت کنند، افتخار می کنم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط پساتحریم اشاره و از آن به عنوان زمان سازندگی دوم کشور نام برد و تصریح کرد: دشمنان ما در زمان تحریم، تمامی درها را به روی ما بستند و این مقاومت و پایداری مردم و تلاش مسئولین در زیر حاکمیت یک نظام ولایی، موجب گردید شعار (( ما می توانیم ))  به اجرا در آید و پرسنل فنی صنعت برق نیز از جمله این پیروزمندان بودند.

وی با تأکید بر ضرورت جذب سرمایه گذاری خارجی در بخش خصوصی، از موفقیت صنعت برق استان برای سرمایه گذاری در احداث 3400 مگاوات نیروگاه از نوع سیکل ترکیبی و انرژی بادی ابراز خوشحالی کرد و اظهار امیدواری نمود با احداث این نیروگاه ها، استان آذربایجان شرقی به یکی از قطب های تولید انرژی در کشور تبدیل شود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به انتخاب کلانشهر تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 2018، از برنامه ریزی ها و تشکیل کمیته ویژه در این خصوص خبر داد و ضمن دعوت از مسئولین برق استان به ویژه تبریز در موضوع تأمین و زیباسازی روشنایی معابر این کلانشهر برای سال 2018، افزود: قطعاً مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز از اعضای جدید این کمیته خواهد بود و نظرات ایشان در امر نورپردازی شهری و ساختمان های تبریز، مورد توجه قرار خواهد گرفت.

جبارزاده در پایان سخنان خود ضمن قدردانی از تلاش های ارزنده مدیران عامل شرکت های توزیع برق آذربایجان شرقی و تبریز و تک تک همکارانشان، گفت: از اینکه در چنین روزی شاهد بهره برداری 124 پروژه صنعت برق از دورترین نقاط روستایی تا مرکز استان هستیم، بسیار خوشحالم.

معاون عمرانی استاندار نیز در این آئین از افتتاح بالغ بر 2200 پروژه در سطح استان در ایام الله دهه فجر تا 29 بهمن با مجموع 1400 میلیارد تومان اعتبار خبر داد و گفت: تعداد 150 پروژه از این پروژه ها مربوط به صنعت برق استان می باشد که 124 پروژه آن امروز افتتاح و بقیه پروژه های برق منطقه ای  آذربایجان طی چند روز آتی به بهره برداری می رسند و به عنوان مثال تنها برای احداث پروژه خط انتقال 400 کیلوولت نیروی برق نیروگاه سبلان اردبیل به پست آیدوغموش میانه بیش از 950 میلیارد ریال هزینه شده است.

محمدصادق پورمهدی، ضمن تقدیر از خدمات ارزنده مهندس یوسف سرافراز و دکتر افشین روشن میلانی؛ مدیران عامل شرکت های توزیع برق آذربایجان شرقی و تبریز، اظهار امیدواری کرد طلب شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی از دولت بابت زلزله ارسباران، هر چه سریع تر پرداخت شود.

وی همچنین از تلاش جدی شرکت توزیع نیروی برق تبریز در تامین به موقع برق 36 هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید سهند در شرایط محدودیت شدید منابع مالی صمیمانه قدردانی کرد.

وی در پایان سخنان خود بر لزوم استفاده از تکنولوژی های روز در شبکه های توزیع نیروی برق و زیباسازی تیرهای برق مورد استفاده خصوصاً در نقاط شهری تاکید کرد.

در این آئین مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت آماری و پروژه های آماده بهره برداری این شرکت اشاره کرد.

مهندس یوسف سرافراز با اعلام اینکه برای 17 شهرستان و یک بخش صوفیان خدمات ارائه می شود، افزود: 100 درصد جمعیت شهری و قریب به 98 درصد جمعیت ساکن روستایی استان از نعمت برق بهره مند هستند.

وی ادامه داد: امروز 78 پروژه توسط این شرکت در جای جای مناطق تحت پوشش با مجموع 150 میلیارد ریال هزینه به بهره برداری می رسد که برق رسانی به 11 روستای بی برق نیز از جمله آنهاست.

مهندس سرافراز همچنین از وجود ده ها پروژه دیگر با پیشرفت فیزیکی بیش از 50 درصد در این شرکت نیز خبر داد و اضافه کرد: این پروژه ها نیز در سریع ترین زمان ممکن تکمیل و جهت بهره برداری، تقدیم مردم بزرگوار استان خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی، این شرکت را یکی از شرکت های موفق و الگو در طرح جهادی کاهش تلفات انرژی برق کشور و پیشگام در استفاده از تکنولوژی های روز صنعت توزیع برق در کشور نام برد و گفت: هدف اصلی بنده و همکاران تلاشگرم تامین مطمئن برق به مردم بزرگوار استان می باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با بیان اینکه این شرکت بیش از 900 هزار مشترک برق دارد، اظهار داشت: امروز 46 پروژه این شرکت در شهرستان های تبریز، اسکو و آذرشهر با هزینه های بالغ بر 115 میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار می گیرد که در عرض 6 ماه گذشته احداث شده اند.

دکتر افشین روشن میلانی در ادامه گزارش خود با بیان اینکه متوسط خاموشی هر مشترک این شرکت در هر روز از 2 دقیقه به 1/5 دقیقه کاهش یافته است، خاطر نشان ساخت که طبق برنامه ریزی به عمل آمده همکاران بنده تلاش خواهند کرد این مدت را به یک دقیقه در روز کاهش دهند.

وی وضعیت روشنایی معابر حال حاضر کلانشهر تبریز و شهرهای تابعه شرکت را نسبت به چند سال اخیر خوب توصیف و اظهار داشت: هم اکنون از قریب به 200 هزار چراغ روشنایی معابر حدود 95 درصد آن روشن است.

وی در پایان سخنان خود ضمن قدردانی از همکاری خوب شهرداری تبریز با این شرکت، آمادگی شرکت توزیع نیروی برق تبریز برای استقبال از سال 2018 ( سال معرفی تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای جهان اسلام ) جهت همکاری با استانداری و شهرداری اعلام کرد.

در پایان این مراسم کار بهره برداری همزمان از 124 پروژه برق رسانی بصورت ویدئو کنفرانس توسط استاندار آذربایجان شرقی آغاز و بصورت نمادین دو پروژه " طرح برق رسانی به شهرک شیهد صیاد شیرازی در حوزه بخش صوفیان " و " پروژه روشنایی معابر اتوبان تبریز – باسمنج " واقع در شرق این کلانشهر با حضور مسئولین ذیربط هر دو شرکت به بهره برداری رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز