مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خبر داد؛

صدور بیش از ۲۱۰ هزار جلد سند مالکیت روستایی و شهری در آذربایجان شرقی

۱۳۹۴/۱۲/۰۹ - ۱۱:۳۴:۱۴
کد خبر: ۳۷۸۸۵۳
صدور بیش از ۲۱۰ هزار جلد سند مالکیت روستایی و شهری در آذربایجان شرقی
مهندس باباپور به برنا گفت: هدف از تهیه و ارائه سند مالکیت تک برگ، ساماندهی مالکیت اراضی، افزایش تعهد حقوقی املاک و از بین بردن اختلافات، کمک به توسعه عمرانی روستاها، از مزایای صدور سند مالکیت روستایی است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: تاکنون بنیاد مسکن با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک استان، تعداد 210 هزار و 868 جلد سند مالکیت، تحویل صاحبان املاک روستایی و شهری در استان آذربایجان شرقی نموده است.

مهندس حافظ باباپور گفت: از این تعداد 194 هزار و 323 جلد سند در روستاهای بالای 20 خانوار استان و تعداد 16546 جلد سند در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت به متقاضیان واجدالشرایط و کسانی که تاکنون تشکیل پرونده داشتند، صادر شده است.

وی تصریح کرد: سنددار شدن املاک روستایی در توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی روستاها بسیار موثر است و همچنین واحدها و املاک روستایی باعث ارزش و جایگاه بالاتر ملک می شود و مالک می تواند از سند برای ضمانت های بانکی و ... استفاده کند.

وی یادآور شد: هدف از تهیه و ارائه سند مالکیت تک برگ، ساماندهی مالکیت اراضی، افزایش تعهد حقوقی املاک است و از بین بردن اختلافات، کمک به توسعه عمرانی روستاها، از مزایای صدور سند مالکیت روستایی است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اضافه کرد: صدور سند مالکیت روستایی سبب تسریع در امور بهسازی روستاها می‌شود و روستاییان در صورت داشتن سند مالکیت با خاطر آسوده می‌توانند در اراضی خود سرمایه‌گذاری کرده و از طرح‌های بنگاه‌های زودبازده اقتصادی استفاده کنند.

وی در پایان صدور سند مالکیت را در جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها تاثیرگذار دانست و یادآور شد: با توجه به توسعه روستایی، روستاییان از اسناد مالکیت می‌توانند برای دریافت تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی استفاده نموده و امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده طی سال های آتی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از نعمت این طرح بهره مند و با صدور سند برای اهالی هویت روستاها مشخص شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز