رییس هیات اقتصادی و تجاری ایتالیا:

تبریز می تواند به عنوان پایتخت توریسم ایران معرفی شود

۱۳۹۵/۰۱/۲۰ - ۰۱:۳۰:۵۰
کد خبر: ۳۸۹۳۶۴
تبریز می تواند به عنوان پایتخت توریسم ایران معرفی شود
آدولفو اورسو گفت: سرمایه‌گذاران ایتالیایی خواهان افزایش همکاری با شرکت‌های ایرانی در طرح‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری‌هستند و در این میان تبریز اهمیت ویژه‌ای برای ما دارد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر جذب سرمایه‌گذاری خارجی در زمینه‌های مختلف و تولید محصولات مشترک در استان، اظهار داشت: پیش‌شرط حضور و فعالیت سرمایه‌گذاران خارجی در استان، ورود تکنولوژی و دانش فنی در کنار ورود کالاها و خدمات است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدصادق پورمهدی در دیدار با هیاتی تجاری و اقتصادی از کشور ایتالیا، با اشاره به ظرفیت‌های مختلف استان آذربایجان شرقی، گفت: این استان در گذشته‌های دور، محور تجارت بوده ولی با رشد و توسعه صنعت، به یکی از مهم‌ترین و بهترین قطب‌های صنعتی کشور تبدیل شده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری استان نیز اظهار کرد: توجه بیش از پیش به بحث گردشگری یکی از مهم‌ترین سیاست‌های مدیریت عالی استان است و در این زمینه خواهان افزایش تعاملات با کشورهای دارای سابقه تاریخی همچون ایتالیا هستیم.

وی همچنین آمادگی و تمایل بخش خصوصی استان آذربایجان شرقی را برای همکاری با سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان ایتالیایی در زمینه‌های مختلف همچون کشاورزی و دامپروری، تولید خودرو، انرژی، ساخت‌وساز، پسماند و تصفیه فاضلاب اعلام کرد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از بخش خصوصی به عنوان بازوی کمکی بدنه اجرایی دولت نام برد و اظهار کرد: سیستم دولتی فراهم کننده بسترها و زمینه‌های لازم برای ارتباط بخش خصوصی با سرمایه‌گذاران خارجی است و دخالتی در نحوه همکاری آنها نخواهد داشت.

رییس هیات اقتصادی و تجاری ایتالیا نیز در این دیدار ارزش‌‌های تاریخی و اقتصادی آذربایجان شرقی و تبریز را قابل توجه خواند و گفت: سرمایه‌گذاران ایتالیایی خواهان افزایش همکاری با شرکت‌های ایرانی در طرح‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری‌هستند و در این میان تبریز اهمیت ویژه‌ای برای ما دارد.

آدولفو اورسو افزود: مطمئنیم که تبریز قابلیت‌های خوبی در زمینه گردشگری دارد و می تواند به عنوان پایتخت توریسم ایران نیز معرفی شود.

وی آمادگی شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران ایتالیایی را برای همکاری با استان آذربایجان شرقی در بخش‌هایی نظیر گردشگری و هتل‌سازی، حمل و نقل، تولید سرامیک و نساجی و خودروسازی اعلام کرد و گفت: این سفر آخرین سفر ما به تبریز نیست و امیدواریم تا سفر بعدی مقدمات لازم برای انعقاد قرارداد و موافقت‌نامه‌ها در تبریز مهیا شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز