مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی:

امامزاده علی بن مجاهد(ع) با همکاری میراث فرهنگی بازسازی می شود

۱۳۹۵/۰۱/۲۵ - ۱۸:۰۷:۲۰
کد خبر: ۳۹۱۹۵۲
امامزاده علی بن مجاهد(ع) با همکاری میراث فرهنگی بازسازی می شود
حجت‌الاسلام علی مصائبی به برنا گفت: مقرر شد کارگروه فنی و حقوقی متشکل از نمایندگان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و اداره کل میراث فرهنگی تشکیل جلسه داده و در خصوص مشکلات بقاع متبرکه‌ای که مغفول مانده‌اند تصمیم گیری کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: جلسه همکاری برای بازسازی امامزاده علی بن مجاهد(ع) با مسئولان میراث فرهنگی انجام شده و نتایج قابل قبولی حاصل شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام علی مصائبی با اشاره به تشکیل جلسه ای مشترک با میراث فرهنگی استان برای بررسی مشکلات امامزاده علی بن مجاهد(ع) گفت: در این جلسه مذاکرات سازنده‌ای انجام شد و بنا شد کارگروه فنی و حقوقی متشکل از نمایندگان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و اداره کل میراث فرهنگی تشکیل جلسه داده و در خصوص مشکلات بقاع متبرکه‌ای که مغفول مانده‌اند تصمیم گیری کنند.

وی افزود: اولین جلسه این کارگروه در امامزاده سید جمال(ع) برگزار می‌شود و در خصوص بودجه مورد نیاز برای مرمت اولیه بقعه علی بن مجاهد(ع) تصمیم‌گیری می‌شود تا اقدامات اولیه عمرانی برای بازسازی آن انجام شود.

وی با بیان اینکه بودجه بازسازی این آثار تاریخی به عهده میراث فرهنگی است، تاکید کرد: با این وجود به دلیل کمبود بودجه اداره کل میراث بنا شد تا همکاری‌هایی در خصوص تامین بودجه مورد نیاز از سوی اداره کل اوقاف و هم چنین سایر نهادهای شهری و استانی انجام شود.

مصائبی افزود: امامزاده علی بن مجاهد(ع) در داخل بازار بزرگ تبریز چهارمنار قرار دارد، علی بن مجاهد از نوادگان امام سجاد(ع) و فرزند زید بن علی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز