استاندار آذربایجان شرقی در باکو مطرح کرد؛

امکان ایجاد خط تولید تراکتور در جمهوری آذربایجان

۱۳۹۵/۰۲/۰۵ - ۱۱:۵۸:۵۰
کد خبر: ۳۹۶۳۵۳
امکان ایجاد خط تولید تراکتور در جمهوری آذربایجان
جبارزاده از آمادگی شرکت‌های اتوبوس‌سازی استان برای صادرات اتوبوس‌های درون‌شهری به جمهوری آذربایجان و راه‌اندازی خط مونتاژ این اتوبوس‌ها در آذربایجان خبر داد.

استاندار آذربایجان شرقی در نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان که در جریان سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان به باکو برگزار شد، زمینه‌های همکاری این استان با جمهوری آذربایجان را در چهار محور تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های صنعتی آذربایجان شرقی به ویژه در زمینه تولید ماشین‌آلات کشاورزی، صادرات تراکتور به جمهوری آذربایجان و امکان ایجاد خط تولید تراکتور در این کشور را از زمینه‌های همکاری دو جانبه عنوان کرد.

وی با اشاره به لزوم افزایش مراودات اقتصادی دو طرف، از آمادگی شرکت‌های اتوبوس‌سازی استان برای صادرات اتوبوس‌های درون‌شهری به جمهوری آذربایجان و راه‌اندازی خط مونتاژ این اتوبوس‌ها در آذربایجان خبر داد.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با تاکید بر افزایش سطح مبادلات تجاری این استان با جمهوری آذربایجان و ارتباط ترانزیتی ایران و آذربایجان، ایجاد نمایشگاه و فروشگاه دایمی محصولات تولیدی صنایع تبریز در باکو و سایر شهرهای آذربایجان را از دیگر محورهای همکاری اعلام کرد.

جبارزاده جمهوری آذربایجان را فرصتی برای دست‌یابی به بازار بزرگ کشورهای حوزه قفقاز و حاشیه دریای خزر خواند و بر بهره‌گیری از مزایای این فرصت و فراهم شدن بسترهای توسعه تعامل مابین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای منطقه از این رهگذر تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به توانمندی‌های استان آذربایجان شرقی در حوزه بهداشت و درمان، از آمادگی این استان برای راه‌اندازی بیمارستانی تحت عنوان بیمارستان ایران در باکو که پزشکان ایرانی بتوانند در آن به ارایه خدمات بپردازند خبر داد.

در این نشست پس از ارایه گزارش استاندار آذربایجان شرقی، چندین موضوع مورد علاقه دو طرف مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد هیاتی کارشناسی از طرف جمهوری آذربایجان برای بازدید از توانمندی‌های آذربایجان شرقی در محورهای ذکر شده به تبریز سفر کرده و مذاکرات لازم را با دستگاه‌های ذی‌ربط و بخش خصوصی انجام دهد.

تصمیم‌گیری قطعی در مورد محورهای اصلی همکاری‌های فیمابین و  فراهم کردم زمینه سرمایه‌گذاری‌های مشترک در چارچوب روابط دو کشور، موضوع سفر هیات کارشناسی جمهوری آذربایجان به تبریز خواهد بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز