با حضور مسوولان؛

جلسه شورای فرهنگ عمومی ورزقان برگزار شد

۱۳۹۵/۰۲/۰۵ - ۱۲:۲۶:۵۲
کد خبر: ۳۹۶۴۳۵
جلسه شورای فرهنگ عمومی ورزقان برگزار شد
رضا علیزاده گفت: باید سعی کنیم روحیه فعالیت، تلاش و کار را در بین اقشار مردم علی الخصوص جوانان تقویت کنیم.

نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی ورزقان در سال جاری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین مهدوی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان  ورزقان در این نشست با اشاره به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری به نام سال "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" گفت:  فرهنگ هر جامعه مانند هوایی است که انسان در آن تنفس می کند.

وی تاکید کرد: فرهنگ عامل اصلی هویت ملی ماست و فرهنگ یک ملت می تواند آن ملت را پیشرفته، توانا، فن آور و نوآور و دارای عزت جهانی کند.

مهدوی گفت: حل مشکلات و مسائل اقتصادی جامعه با حل مسائل فرهنگی آن جامعه امکان پذیر است.

وی همچنین با اشاره به فرمایشات حضرت امام خمینی(ره)، مبنی بر اینکه فرهنگ هر جامعه، هویت و موجودیت آن جامعه را تشکیل می دهد، خاطرنشان کرد: هر جامعه ای هر چند از لحاظ اقتصادی و نظامی قوی باشد با انحراف فرهنگ دچار پوچی و نابودی می شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورزقان در ادامه به مقوله جوانان، رفتارهای تعلیمی و تبلیغی و بحث اشتغال جوانان، آسیب پذیری خانواده ها و تهاجم فرهنگی پرداخت و وظایف روحانیت و اساتید دانشگاهها را در ترویج و تحکیم فرهنگ متعالی اسلامی و ایرانی بسیار سنگین توصیف کرد و خواستار حفظ و گسترش فرهنگ دینی و سنتی منطقه شد.

امام جمعه شهرستان ورزقان در پایان سخنان خود به موضوع مساجد به عنوان زیرساخت های اصلی فرهنگ جامعه اشاره کرد و توجه جدی به تکمیل و بازسازی مساجد را خواستار شد.

وی تاکید کرد: زمان آن رسیده است که اقتصاد مقاومتی فقط در سخن نباشد بلکه باید اقدام و عمل در این زمینه انجام گیرد.

صابر تقویمی، فرماندار و نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورزقان نیز در این جلسه مطالبی را پیرامون ناهنجاری ها و تغییرات فرهنگی در جامعه ارائه و تاکید کرد که تغییر و تحول ابتدا باید از خود انسان آغاز شود.

وی اظهار داشت: رفتار و عملکرد مسئولان باید مطابق با قانون بوده و به تبع آن مردم نیز همان مسیر را طی کنند.

تقویمی در پایان سخنان خود به توجه جدی مسئولین و مردم به بیت المال را موردتاکید قرار داد و خواستار اتحاد مردم و مسئولین در پیشبرد امور فرهنگی شد.

رضا علیزاده، نماینده منتخب مردم شهرستان ورزقان و خاروانا در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، حوزه فرهنگ را یکی از مباحث جدی و مهم قلمداد کرد و فرهنگ را مولفه پیشرفت در زمینه های گوناگون اقتصاد، سیاست و ... دانست.

وی، وحدت و مشارکت مسئولین و مردم  با همدیگر را زمینه ساز ارتقاء فرهنگ عنوان کرد و اظهار داشت: باید سعی کنیم روحیه فعالیت، تلاش و کار را در بین اقشار مردم علی الخصوص جوانان تقویت کنیم.

فرهنگ پور، رئیس دادگستری شهرستان ورزقان از سخنرانان دیگر جلسه بود که توجه و پرداخت به زیرساخت های فرهنگی جامعه را اساسی دانست و بر لزوم بالفعل کردن پتانسیل فرهنگی بالقوه منطقه تاکید کرد.

وی در ادامه همچنین به تقویت زیرساخت های فرهنگی و هماهنگی بین دستگاه های فرهنگی تاکید کرد.

حسین مهرآبادی، رئیس اداره اطلاعات شهرستان نیز از دیگر سخنرانان جلسه بود که بر لزوم تقویت بنیه های فرهنگی شهرستان توام با مطالعه تاکید کرد و مشارکت اجتماعی را مهم ترین دلیل پیشرفت فرهنگی عنوان کرد.

وی همچنین خواستار مدیریت و برنامه ریزی دقیق در امورات فرهنگی دستگاه های دولتی شد.

مجتبی صادقی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی ورزقان نیز گزارشی از اهم مصوبات اجرایی شورای فرهنگ عمومی در سال 94 و برنامه ریزی های سال جاری ارائه کرد.

در ادامه اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان در مورد مسائل  مختلف فرهنگی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز