معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی:

تسهیلات بهسازی و مقاوم‌سازی اماکن روستایی به ۱۸۰ میلیون ریال افزایش یافت

۱۳۹۵/۰۳/۰۴ - ۱۱:۲۹:۳۸
کد خبر: ۴۰۸۶۵۵
تسهیلات بهسازی و مقاوم‌سازی اماکن روستایی به ۱۸۰ میلیون ریال افزایش یافت
پیراهنیان گفت: طرح مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در سطح تمامی روستاها و مناطق محروم آذربایجان‌شرقی در حال اجراست.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت: نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی یکی از موثرترین اقدامات در جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، پیراهنیان افزود: مقاوم سازی اماکن روستایی و مناطق محروم استان، همان پیشگیری قبل از وقوع حادثه و جلوگیری از خسارات و تلفات جانی و مالی در برابر مخاطرات طبیعی است.

وی ضمن تشریح اقدامات بنیاد مسکن در اعطای تسهیلات جهت نوسازی واحدهای روستایی، بر لزوم همکاری هرچه بیشتر اهالی روستا در استفاده از تسهیلات نوسازی و مقاوم سازی واحدهای روستایی تاکید کرد.

وی در دیدار با اهالی روستای طویل اظهار کرد: زلزله و سیل هیچ ‎ وقت خبر نمی‌کند و بعد از بروز این حوادث باید کلی هزینه شود تا مناطق سانحه دیده مجددا بازسازی شوند و لذا ضروری است برای جلوگیری از بروز تلفات و خسارت ناشی از این سوانح به فکر پیشگیری و مقابله باشیم که یکی از راه‌های پیشگیری و داشتن امنیت جانی و مالی، ساختن مسکن مقاوم در مکان های مناسب است.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی با تشریح فعالیت‌های متنوع این نهاد در روستاها افزود: طرح مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در سطح تمامی روستاها و مناطق محروم آذربایجان‌شرقی با استفاده از تسهیلات قرض الحسنه و نظارت مستمر ناظران این بنیاد بی وقفه در حال اجراست. 

وی ضمن اشاره بر زلزله اخیر شهرستان ورزقان بر فرسوده بودن وضعیت واحدهای روستای طویل اشاره و تاکید کردند، همه اهالی روستای طویل باید با عزم راسخ و با استفاده از تسهیلات بانکی طرح ویژه نسبت به نوسازی واحدهای مسکونی خود اقدام نمایند.

پیراهنیان در ادامه به افزایش تسهیلات بهسازی و مقاوم‌سازی اماکن روستایی به 180 میلیون ریال خبر داد و تصریح کرد: این تسهیلات برای همه روستائیان و متقاضیان بهسازی اماکن روستایی اعطا می‌شود که با این اقدامات بنیاد مسکن در صدد است تا با تمام توان در راستای عمران و آبادانی روستا‌ها فعالیت کرده و گام‌های جدی و اساسی را بردارد.

معاون اموربازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت: بیش از 52 درصد واحدهای فرسوده و کم دوام روستاهای استان نوسازی و مقاوم سازی شده است.

وی به ترغیب و تشویق و لزوم همکاری اعضاء شورای اسلامی، دهیاران و مشارکت روستاییان در انجام طرح‌ مقاوم سازی اماکن روستایی اشاره و اضافه کرد: اهالی روستاهای ورزقان باید از فرصت پیش آمده استفاده کرده و با اخذ تسهیلات بانکی برای سلامتی و حفظ جان و اموال خود و پیشگیری از هرگونه خسارات احتمالی خانه‌های خود را مقاوم‌سازی کنند.

وی با بیان این که امسال 233 فقره تسهیلات بانکی برای مناطق روستایی ورزقان پیش بینی شده است، گفت: 175 فقره تسهیلات بانکی 150 میلیون ریالی کم بهره برای مقاوم سازی مسکن روستایی ورزقان تخصیص یافت که نسبت به تعداد واحدهای مسکونی غیرمقاوم بسیار کم است و افراد واجد شرایط برای دریافت این تسهیلات بانکی به بانک های عامل معرفی شدند.

شهرستان ورزقان دارای147 روستا و 38950 نفر جمعیت روستایی می باشد و تاکنون از 9662 خانه روستایی در ورزقان 4207 واحد مسکونی از 109 روستا از طریق تسهیلات بانکی مقاوم سازی شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز