مدیرعامل شرکت گاز استان خبر داد؛

اجرای ۲۵ پروژه پژوهشی مرتبط با صنعت گاز در آذربایجان شرقی

۱۳۹۵/۰۳/۰۹ - ۱۴:۱۲:۱۷
کد خبر: ۴۱۰۷۳۳
اجرای ۲۵ پروژه پژوهشی مرتبط با صنعت گاز در آذربایجان شرقی
دینی گفت: یکی از مهم ترین دستاوردهای قطب پژوهشی در سال94، طراحی و ساخت دستگاه Hot tap در سایزهای 4 تا 12 اینچ برای اولین بار در سطح کشور بود.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی گفت: 25 پروژه پژوهشی مرتبط با گاز با همکاری دانشگاه ها، مراکز و موسسات پژوهشی استان و کشور در حال اجرا بوده و بیش از 16 پایان نامه تخصصی دکتری و کارشناسی ارشد مورد حمایت قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، ولی الله دینی با اعلام این خبر افزود: یکی از رویکردهای اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش بنیان می باشد که در همین راستا شرکت گاز آذربایجان شرقی به عنوان قطب پژوهشی طراحی و ساخت تجهیزات گازرسانی در زمینه خودکفایی در تولید کالا و تجهیزات مورد نیاز و دستیابی به دانش فنی و تکنولوژی روز دنیا در تولید اقلام مورد نیاز در سطح شرکت ملی گاز ایران در حال فعالیت می باشد و در حال حاضر تعداد 11 پروژه پژوهشی در این زمینه تعریف و در حال پیگیری است و یکی از مهم ترین دستاوردهای این قطب پژوهشی در سال94، طراحی و ساخت دستگاه Hot tap در سایزهای 4 تا 12 اینچ برای اولین بار در سطح کشور بود.
وی همچنین از تعریف و اجرای 14 پروژه پژوهشی کاربردی و توسعه ای دیگر در زمینه موضوعات مرتبط با صنعت گاز در سطح استان خبر داد و افزود: پروژه های موصوف به منظور رفع معضلات و مشکلات واحدهای عملیاتی، بهبود فرآیندها و وضعیت موجود و ارتقا سطح فن آوری مورد نیاز انجام می پذیرد.
وی مجموع اعتبارات هزینه شده در حوزه پژوهش و فن آوری شرکت گاز استان در سال گذشته را بالغ بر 4 میلیارد و 712 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: حمایت از پایان نامه های دوره های تحصیلات تکمیلی مرتبط با صنعت گاز و اقتصاد دانش بنیان یکی دیگر از اولویت های شرکت گاز استان می باشد و بر همین اساس سال گذشته از 16 موضوع در قالب پایان نامه های دانشجویی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری مرتبط با صنعت گاز مورد حمایت قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت گاز استان گسترش تعاملات با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی علمی را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: برای تحقق این مهم و گسترش فرهنگ تحقیق و پژوهش و گسترش فعالیت های مربوطه از مرحله ارتباط با یکدیگر باید به سطح شراکت ارتقا یابند.
وی شروع به کار ستاد توسعه فن آوری های نفت و گاز استان در منطقه ویژه علم و فن آوری ربع رشیدی تبریز با هدف شناخت توانمندی ها و پیشبرد و ارتقا دانش و تجاری سازی در حوزه فن آوری های نفت و گاز را فرصت مناسبی برای ایجاد بستر و توسعه همکاری های آموزشی و پژوهشی دانست و افزود: در این راه شرکت گاز استان با تمام توان آماده همکاری می باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز