در دیدار آبدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی مطرح شد؛

احیاء و مرمت موقوفات میراثی شتاب می گیرد

۱۳۹۵/۰۳/۲۵ - ۱۵:۵۳:۱۷
کد خبر: ۴۱۷۵۱۲
احیاء و مرمت موقوفات میراثی شتاب می گیرد
آبدار گفت: با همکاری دو اداره کل احیاء و مرمت موقوفات میراثی با شتاب بیشتری صورت خواهد گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه این استان گفت: با همکاری دو اداره کل احیاء و مرمت موقوفات میراثی با شتاب بیشتری صورت خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار افزود: حفاظت از میراث وظیفه ذاتی میراث فرهنگی است و هر موردی که ثبت شده باشد در حوزه این وظایف قرار می گیرد و ما تلاش خواهیم کرد این وظیفه را در راستای گفتمان مشترک و سازنده ای با دستگاه های ذیربط به بهترین نحو انجام دهیم.

وی با اشاره به لزوم وجود نگاه مشترک در دستگاه ها افزود: دستگاه ها نباید تنها به دنبال منافع خود باشند چرا که با کنار گذاشتن نگاه بخشی به مسائل، جامعه و مردم از ثمرات آن بهره مند خواهند شد. به همین منظور کمیته مشترکی برای بهبود و تسریع در فرایند احیا و مرمت موقوفات میراثی با حضور کارشناسان دو اداره کل تشکیل خواهد شد.

آبدار با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 گفت: با توجه به کسب این عنوان در میان کشورهای اسلامی اداره کل اوقاف نیز می تواند با تعریف برنامه هایی برای سال 2018 در این راستا اقدام نماید.

حجت الاسلام علی مصائبی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان نیز در این دیدار گفت: هم موقوفات جزئی از میراث فرهنگی هستند و هم میراث فرهنگی جزئی از موقوفات، بنابراین ارتباطات تنگاتنگی در حوزه های کاری اداره کل اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان وجود دارد که پیش از این تعاملاتی صورت گرفته و کارهایی نیز انجام شده بود اما حرکت کند بود که امیدواریم از این به بعد این همکاری ها با سرعت بیشتری صورت پذیرد و به نتیجه مطلوب بیانجامد.

وی افزود: امیدوارم با حضور آبدار در حوزه وظایف مشترک فعالیت های چشم گیری صورت پذیرد و با کنار گذاشتن نگاه انحصاری به مقولات مشترک و با تعامل دوسویه اثراتی بجا بماند که باقیات صالحات باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز