مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی خبر داد؛

آغاز طرح اوقات فراغت در۵۵۰ کانون فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی

۱۳۹۵/۰۴/۲۲ - ۱۴:۵۸:۵۸
کد خبر: ۴۳۰۳۴۰
آغاز طرح اوقات فراغت در۵۵۰ کانون فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی
محمدپور گفت: خدمات قرآنی، فرهنگی، دینی، ادبی، آموزش و پژوهش، هنری و ورزشی با تنوع نزدیک به ۴۰ عنوان برنامه ای به ۳۵ هزار نفر از جوانان و نوجوانان در قالب طرح‌های اوقات فراغت آسمانی ها ارائه می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی از آغاز طرح اوقات فراغت تابستان در ۵۵۰ کانون فرهنگی هنری مساجد این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمد محمدپور، اظهار داشت: این طرح ها که به همت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و حمایت این دبیرخانه اجرا می شود، از ۲۰ تیر شروع و تا ۲۰ شهریور به مدت ۲ ماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به عناوین شاخص برنامه‌ های اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی ابراز داشت: در آغاز این طرح، جلسات توجیهی و افتتاحیه طرح های اوقات فراغت درشهرستان های استان با حضور مدیران مسئول و مسئولین طرح های تابستانی کانون ها برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: طرح اوقات فراغت تابستان در سطح ۵۵۰ باب از کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی شامل ۱۵۰ باب در سطح تبریز و ۴۰ باب در سطح شهرستان ها اجرا می شود. 

وی عنوان کرد: خدمات قرآنی، فرهنگی، دینی، ادبی، آموزش و پژوهش، هنری و ورزشی با تنوع نزدیک به ۴۰ عنوان برنامه ای به ۳۵ هزار نفر از جوانان و نوجوانان در قالب طرح‌های اوقات فراغت آسمانی ها ارائه می شود.

محمدپور همچنین ارائه خدمات فرهنگی و دینی به بیش از25 هزار نفر در قالب مراسم، همایش و برنامه جمعی فرهنگی، سیاحتی و زیارتی برون استانی و داخل استانی در قالب طرح های اوقات فراغت آسمانی ها توسط کانون ها را از دیگر فعالیت های طرح تابستانی برشمرد. 

وی همچنین افزود: طرح تفسیر قرآن و ارائه نکات تفسیری آیات قرائت شده در طرح تلاوت نور  در ۵۵۰ باب از مساجد دارای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: بیش از هشت هزار نفر از خواهران عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در طرح های اوقات فراغت تحت پوشش آموزش های مختلف در زمینه های قرآنی، فرهنگی، هنری، آموزشی، اعتقادی، ادبی، ورزشی، علمی قرارمی گیرند.

دبیر هیات نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به طرح های اجرا شده در ماه مبارک رمضان گفت: تعداد ۱۵۰ محفل انس با قرآن به همت کانون های فرهنگی هنری مساجد و مشارکت دیگر مراکز مستقر در مساجد و احسان افطاری با شرکت نوجوانان و جوان عضو طرح تابستانی در طول ماه رمضان برگزار شد. 

وی همچنین از اجرای ۵۰ کرسی تلاوت مستمر با دعوت قاریان برجسته استان و شهرستان با شرکت و استقبال نوجوانان و جوانان عضو طرح تابستانی و اجرای ختم قرآن طی ٣٠ روز ماه رمضان در سطح ۵۰ باب مساجد دارای کانون فرهنگی هنری خبر داد.

محمدپور گفت: بیش از ۱۶۰ کلاس تخصصی آموزشی روخوانی، روانخوانی، تجوید و حفظ قرآن کریم در سطح مراکز خانه نور، کانون تخصصی قرآن و کانون های فرهنگی هنری و فعال قرآنی برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز