شهردار تبریز:

شهرداری ها نقش کارساز در اصول کیفی و مسایل اجتماعی حوزه مدیریت بحران دارند

۱۳۹۵/۰۴/۲۶ - ۱۵:۲۰:۴۴
کد خبر: ۴۳۲۲۶۳
شهرداری ها نقش کارساز در اصول کیفی و مسایل اجتماعی حوزه مدیریت بحران دارند
نجفی گفت: شهرداری از جمله نهادهایی است که اقداماتش در حوزه مدیریت بحران محدود به زمان وقوع اتفاقات تلخ نیست.

نماینده شهرداران کشور مدیریت بحران را حوزه‌ای گسترده، پیچیده و حساس توصیف کرد و گفت: شهرداری‌ها به عنوان یکی از متولیان اصلی اداره شهر نقش کارساز در اصول کیفی و مسایل اجتماعی حوزه مدیریت بحران دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، صادق نجفی در جمع کارشناسان حوزه مدیریت بحران، با اشاره به نقش شهرداری‌ها در این مورد گفت: شهرداری، از جمله نهادهایی است که اقداماتش در حوزه مدیریت بحران، محدود به زمان وقوع اتفاقات تلخ نیست؛ این نقش، همواره در رویکردهای عمرانی و شهرسازی و همچنین مباحث آموزش شهروندی برجسته بوده و در هنگام وقوع بحران، نمود می‌یابد.

وی تصریح کرد: برنامه‌های عمران شهری در کنار تاثیرات ترافیکی، در خدمت تحکیم ساختار شهر قرار می‌گیرند؛ از این رو، باید تمهیدات فنی پروژه‌های عمرانی، با لحاظ شرایط اقلیمی و مخاطرات طبیعی لحاظ شود.

نماینده شهرداران کشور در شورای سازمان شهردای‌ها و دهیاری‌ها، پدافند غیرعامل را ناجی مهم دوره‌های بحران خواند و گفت: فضاهای شهری با برخورداری از شاخص‌های پدافند غیرعامل، آسیب‌ها و خسارات به مراتب کمتری خواهد داشت.

وی با بیان این‌که متاسفانه موضوعات پیشگیری، بیشتر در فضای احساسی و هیجانی وقوع بلایای طبیعی، برجسته می‌شود، گفت:  مدیریت بحران، باید رویکرد ثابت و عملی برنامه‌های توسعه شهری باشد.

وی با اشاره به رویکردهای فرهنگی شهرداری‌ها، گفت: جهت‌گیری محتوایی این برنامه‌ها با مدنظر قرار دادن آموزش‌های شهروندی، نقش اساسی در توانمندسازی رفتارهای شهروندان در مواقع بحرانی خواهد داشت.

نجفی خاطرنشان کرد: شهرداری تبریز با درک ضرورت‌های حوزه بحران، تمهیدات ویژه‌ای را در تقویت بخش‌های ناکارآمد شهری اتخاذ کرده که اجرای توافق‌نامه پایا برای تقویت بافت‌های فرسوده و همچنین برنامه‌های مدوّن تثبیت و انتقال حاشیه‌نشینی از آن‌ جمله است.

شهردار تبریز با بیان این‌که حاشیه‌نشینی ۲۵۰۰ هکتاری تبریز، ناشی از رویه نادرست برنامه‌ریزی شهری در دهه‌های متمادی است، گفت: طرح  ۴ کیلیومتری نجات تبریز، احداث ۲۲۰ واحد در طرح اسکان حاشیه‌نشینی محدوده ارم، مسکن‌سازی ویژه حاشیه‌نشینان در شهرک اندیشه، اجرای رمپ‌های مختلف به اتوبان پاسداران و برنامه‌های پیچیده تملک و مسیرگشایی از جمله حرکت‌های موثری است که شهرداری تبریز پیگیری می‌کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز