مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی خبر داد؛

ارسال ۱۵۹۱ طرح به دبیرخانه چهارمین جشنواره فناوری‌های پیشرفته تبریز

۱۳۹۵/۰۸/۱۰ - ۰۵:۴۵:۰۹
کد خبر: ۴۷۵۸۰۴
ارسال ۱۵۹۱ طرح به دبیرخانه چهارمین جشنواره فناوری‌های پیشرفته تبریز
جهانگیری گفت: از مجموع طرح های ارایه شده 549 فقره مربوط به فناوران استان های مختلف کشور و 16 طرح نیز متعلق به محققان چینی و مابقی مربوط به فناوران استان است.

مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی از ارسال 1591 طرح به دبیرخانه چهارمین جشنواره و نمایشگاه فناوری ها نو و پیشرفته ربع شیدی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، علی جهانگیری در نشست هیات اجرایی منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی، اظهار کرد: از مجموع طرح های ارایه شده 549 فقره مربوط به فناوران استان های مختلف کشور و 16 طرح نیز متعلق به محققان چینی و مابقی مربوط به فناوران استان است.

وی از برگزاری نمایشگاه های جانبی در حاشیه این نمایشگاه و جشنواره خبر داد و گفت: همزمان با این نمایشگاه اولین جشنواره ایده تا کسب و کار، اولین نمایشگاه فروش محصولات دانش بنیان و اولین جشنواره شهر خلاق برگزار می شود.

وی توجه به موضوع آموزش در این جشنواره و نمایشگاه را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: برپایی 12 نشست تخصصی و 12 کارگاه تخصصی از جمله برنامه های جنبی چهارمین نمایشگاه و جشنواره بین المللی فناوری های نو و پیشرفته ربع رشیدی تبریز است.

نماینده تام الاختیار استاندار آذربایجان شرقی در حوزه فناوری با اشاره به اهداف این نمایشگاه اضافه کرد: بسترسازی برای تکمیل چرخه علم تا فناوری و فناوری تا کسب و کار (تجاری سازی)، شناسایی توانمندی های پژوهشی و فناوری و بستر سازی برای کاربردی کردن آن، شناسایی و معرفی نوآوری ها و اختراعات فناورانه و  طرح­ ها و ایده ­های دانش محور، بسترسازی برای ایجاد ارتباط بین دانشگاهیان و فناوران با بخش های مختلف اقتصادی و اجرایی، بسترسازی برای شکل گیری شرکت های دانش بنیان، زمینه سازی برای افزایش صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان، ایجاد شبکه ارتباطات تجاری میان شرکت ها و موسسات دانش بنیان واحدهای تولیدی، جذب سرمایه گذاری ( خارجی و داخلی) برای طرح های اقتصادی دانش بنیان، گسترش همکاری های فناورانه منطقه ای ملی و بین المللی و ایجاد فضای کسب و کار برای نخبگان علمی و فناوری از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

وی با تاکید بر نگاه ملی و فرامنطقه ای در برگزاری این جشنواره خاطرنشان کرد: ما تلاش می کنیم تا این جشنواره در تقویم نمایشگاه ها و جشنواره های علمی کشور به عنوان یک برند مطرح باشد.

جهانگیری، در بخش دیگری از صحبت های خود ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی با اشاره به فعالیت 10 کانون و 4 پهنه در منطقه ویژه علم وفناوری اظهار کرد: کانون های علم و فناوری، مجموعه نهادها، سازمانها و واحدهای فعال در عرصه علم و فناوری (شامل شهرک ها، پارک ها، مناطق، مراکز و واحدهای فعالیتی، تولیدی یا آموزشی - پژوهشی ) هستند که دارای شخصیت حقوقی مستقل بوده و مطابق دستورالعمل پیوست، تعیین و اولویت بندی شده و تحت پوشش یا حمایت منطقه ویژه علم و فناوری قرار می گیرند.

لازم به ذکر است چهارمین نمایشگاه و جشنواره فناوری های نو و پیشرفته ربع رشیدی 20 تا 23 آبان ماه سال جاری در محل نمایشگاه های بین المللی تبریز برگزار می شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز