شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در چند سال اخیر فعالیت‌های جهادی انجام داده است؛

پورمهدی: در سال جاری ۱۵۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در آذربایجان شرقی اجرا خواهد شد

۱۳۹۵/۰۸/۱۲ - ۰۶:۲۴:۱۴
کد خبر: ۴۷۷۱۴۴
پورمهدی گفت: با اینکه وظیفه شرکت آب و فاضلاب استان خدماتی است ولی فعالیت‌های زیرساختی عظیمی انجام داده که اثرات مثبتی در جامعه و بهداشت و زیست محیطی خواهد داشت.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: مدیر یک مجموعه باید با تدبیر و خلاقیت پول درآورد و به خدمت رسانی مشغول شود که شرکت آب و فاضلاب استان مصداق همین دستگاه‌ها است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مهندس محمدصادق پورمهدی پیش از ظهر امروز در گردهمایی ملی مدیران بهره‌برداری فاضلاب شرکت‌های آب و فاضلاب کشور با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب استان در چند سال اخیر فعالیت‌های جهادی انجام داده است، اظهار داشت: شاید در بخشی فعالیت می‌کنید که نتایج کار به چشم مردم نیاید ولی از نظر بهداشت و سلامت و جان مردم، شرکت آب و فاضلاب بزرگ‌ترین خدمات را انجام می‌دهند که باقیات و صالحاتی برای این مجموعه خواهد بود.

وی همچنین به جلسه‌ای که ابتدای سال با شرکت آب و فاضلاب استان در زمینه طرح و برنامه‌ریزی اشاره کرد و گفت: در آن جلسه به این نتیجه رسیدیم که چشممان را بر روی هر چه اعتبارات است ببندیم و خودمان مستقیم وارد عمل شویم زیرا کشور در این برهه از زمان با رکود اقتصادی مواجه است و از این رو اگر منتظر اعتبارات باشیم از برنامه‌های خود عقب می‌افتیم.

معاون عمرانی استانداری استان آذربایجان شرقی اضافه کرد: با مدیریت شایسته و فعالیت شبانه‌روزی امروز بودجه این شرکت به چهار برابر خود رسیده است که همه ناشی از برنامه‌ریزی دقیق از جمله استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، تبصره 3، فاینانس و ... است.

وی گردش برخی از ادارات با اعتبارات دولتی را عنوان کرد و ادامه داد: چون این ادارات به بودجه دولتی تکیه کرده‌اند اگر روزی این اعتبار قطع شود هیچ کاری نمی‌توانند انجام دهند.

مهندس پورمهدی تاکید کرد: مدیر یک مجموعه باید با تدبیر و خلاقیت پول درآورد و به خدمت رسانی مشغول شود که شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی مصداق همین دستگاه‌ها است.

وی با بیان اینکه در چند سال گذشته فقط 20 کیلومتر شبکه فاضلاب وجود داشت، گفت: این رقم از سال گذشته به 90 کیلومتر رسیده است که حتی قول 150 کیلومتر لوله گذاری فاضلاب برای سال جدید نیز داده شده است که جای قدردانی دارد.

معاون عمرانی استانداری استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: راهکار اصلی برای رسیدن به نتایج مطلوب استفاده از نیروی متخصص و توانمند و همکاری خالصانه بین مادر اجرایی و خدمت رسانی است تا با کنار گذاشتن برخی از مسائل بر خود وظیفه بدانیم که این استان و کشور برای همه است و برای آبادی آن باید همه کار کنیم.

وی بحران و چالش اصلی کشور که بی‌آبی است را یادآور شد و تاکید کرد: خیلی از روش‌ها از جمله تغییر الگوی کشت، آب شیرین کن، آب‌های تجدیدپذیر و ... وجود دارد ولی وقتی همه آنها مصرف می‌شود پساب بیرون می‌آید که باید بر روی آن تمرکز شود.

این مقام دولتی در همین راستا افزود: پایدارترین آب کشور که می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد پساب است و از طریق همین امر مسئولان ستاد احیای دریاچه ارومیه مجاب شده‌اند که از طریق تصفیه پساب فاضلابی برای احیای دریاچه ارومیه استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر سالانه استان آذربایجان‌شرقی بتواند از طریق همین پساب‌های تصفیه شده 120 میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه بفرستد نشان دهنده ایفای نقش به سزای خود در این امر حیاتی بوده است.

مهندس پورمهدی در پایان اذعان داشت: با اینکه وظیفه شرکت آب و فاضلاب استان خدماتی است ولی فعالیت‌های زیرساختی عظیمی انجام داده که اثرات مثبتی در جامعه و بهداشت و زیست محیطی خواهد داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز