رئیس کمیسیون عمران و توسعه شورای اسلامی کلانشهر تبریز:

ساماندهی سیم های برق بازار دوه چی نیازمند همکاری اداره کل برق استان است

۱۳۹۵/۱۰/۱۴ - ۱۵:۱۸:۰۰
کد خبر: ۵۰۰۸۹۶
ساماندهی سیم های برق بازار دوه چی نیازمند همکاری اداره کل برق استان است
شهین باهر گفت: این بازار به صورت خشتی بوده و حفر چاه های فاضلاب در قسمت هایی از آن می تواند آسیب جدی به پایه های آن وارد کند.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شورای اسلامی تبریز با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص بازار دوه چی (شتربان) گفت: طرح کف سازی و ایجاد سیستم فاضلاب آن در دست اجراست و ساماندهی سیم های برق آن نیز نیازمند همکاری اداره کل برق استان است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، ایرج شهین باهر با بیان اینکه سیم های برق این بازار همانند تارهای عنکبوت زیر سقف نمایان است، افزود: انتقال سیم های برق این سازه تاریخی به زیرزمین نیاز به ۴۰۰ متر سیم دارد ولی اداره برق در این خصوص همکاری نمی کند.

وی یادآوری کرد: این بازار به صورت خشتی بوده و حفر چاه های فاضلاب در قسمت هایی از آن می تواند آسیب جدی به پایه های آن وارد کند.

شهین باهر ادامه داد: با ادامه این روند آسیب وارده در مدت ۷۰۰ سال به بازار دوه چی در مدت ۱۰ سال به آن وارد و تخریب آن را بدنبال خواهد داشت.

بازار دوه چی در شمال رودخانه میدان چایی تبریز نیز از جمله بازارهای قدیمی این کلانشهر است و گفته می شود مارکوپولو، سیاح معروف ایتالیایی به هنگام سفر به ایران و گذر از تبریز در یکی از کاروانسراهای آن سکونت اختیار کرده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز