معاون نخست وزیر جمهوری اسلواکی در امورسرمایه گذاری:

روابط اسلواکی و ایران محدود به تهران نیست

۱۳۹۵/۱۲/۱۸ - ۱۶:۰۱:۳۹
کد خبر: ۵۳۲۰۷۹
معاون نخست‌وزیر جمهوری اسلواکی در امور سرمایه‌گذاری هم در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به تبریز، گفت: معتقدیم که در روابط کشورمان با ایران، تنها تهران کافی نیست و باید با استان‌های مختلف ارتباط داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، پیتر پلگرینی  در دیدار  با استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های معدنی استان آذربایجان شرقی، گفت: جمهوری اسلواکی در بحث معدن بویژه معادن مس فعالیت‌های زیادی دارد و ما آماده همکاری با آذربایجان شرقی در این زمینه هستیم.

وی با اشاره به زمینه‌های مثبت همکاری مشترک با استان آذربایجان شرقی، از تجار و سرمایه‌گذاران این استان دعوت کرد تا در محیط خوبی که دولت جمهوری اسلواکی برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده فعالیت کنند.

پلگرینی همچنین روابط ایران و اسلواکی را در سال‌های گذشته خوب و فشرده توصیف کرد و گفت: شرکت‌های ما همکاری‌های خوبی با شرکت‌های ایرانی دارند و ما تلاش می‌کنیم سطح مبادلات خود را با ایران به 100 میلیون دلار برسانیم.

معاون نخست‌وزیر جمهوری اسلواکی همچنین با اشاره به دیدار خود با وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران، از امضای یک تفاهم‌نامه همکاری با ایران در زمینه مبادلات بانکی خبر داد.

گفتنی است هیات تجاری و اقتصادی جمهوری اسلواکی متشکل از معاون نخست‌وزیر، وزرای اقتصاد و دارایی و جمعی از فعالان بخش خصوصی و صاحبان شرکت‌های این کشور به منظور دیدار و مذاکره با مسئولان دولتی و بخش خصوصی استان آذربایجان شرقی به تبریز سفر کرده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز