مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی:

اجرای طرح هادی روستایی موثرترین اقدام در کاهش مهاجرت در روستاها است

۱۳۹۵/۱۲/۲۴ - ۰۸:۵۳:۳۸
کد خبر: ۵۳۴۶۶۰
اجرای طرح هادی روستایی موثرترین اقدام در کاهش مهاجرت در روستاها است
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی ، اجرای طرح های هادی و مقاوم سازی اماکن روستایی را موثرترین اقدام در کاهش مهاجرت به شهرهای بزرگ دانست و گفت: این شرایط زمینه توسعه بخش تولید و کاهش بیکاری و معضلات حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ استان را به دنبال داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، حافظ باباپور طی مصاحبه خبری هزینه کردن برای توسعه و آبادانی روستاهای استان را بهترین سرمایه گذاری اقتصادی و اجتماعی برای رشد و توسعه همه جانبه استان برشمرد و خواستار حمایت های بیشتر مسئولان از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شد.

وی اظهارکرد: اجرای طرح هادی روستاها از اهمیت بسزایی برخوردار است و باید در اجرای این طرح مصالح و منابع به کار گیری شود که با فرهنگ و آئین استان مطابقت داشته باشد.

محمدی به حفظ ساختار سنتی روستاها در جریان اجرای طرح هادی اشاره کرد و گفت: در اجرای طرح هادی روستاها حفظ ساختار سنتی روستاها در ابعاد گوناکون فرهنگی و اجتماعی با استفاده از منابع و مصالح بومی رایج در استان امکان پذیر است که از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی اجرای طرح هادی ومقاوم سازی اماکن مسکونی درروستاها رانقش مهمی درتوسعه عمران روستایی برشمرد وخاطر نشان کرد:هدف از تهیه و اجرای این طرح‌ ها ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، تامین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، هدایت وضعیت فیزیکی روستا، ایجاد تسهیلات لازم برای بهبود مسکن روستائیان و خدمات محیط زیستی و عمومی‌ است.

شایان ذکراست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی توانسته است تمام روستاهای بالای 20 خانوار استان که 1950 روستااست ازنعمت تهیه ومطالعه طرح هادی بهره مند سازد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز