استاندار آذربایجان شرقی:

تبریز، خانه هنرمندان است

۱۳۹۶/۰۲/۱۴ - ۱۳:۲۹:۱۰
کد خبر: ۵۵۳۶۰۰
تبریز، خانه هنرمندان است
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه تبریز خانه هنرمندان است، گفت: تبریز در طول تاریخ مهد هنرمندان، شعرا و دوست‌داران فرهنگ و هنر بوده و امروز آماده پذیرای هنرمندان از تمام نقاط دنیاست.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،اسماعیل جبارزاده در آیین افتتاحیه سومین جشنواره خلاقیت و نوآوری تبریز در هنرهای اسلامی و صنایع دستی، اظهار کرد: هیچ مذهب و مکتبی به اندازه مکتب سراسر خیر و برکت و صلح و انسان‌دوستی اسلام و وجود نازنین پیامبر اکرم(ص) نتوانسته است الهام‌بخش اهالی هنر باشد.

وی افزود: هنرمندان مسلمان در شرایط بسیار بد کشورهای اسلامی، پیام‌آوران صلح و دوستی به شمار می‌روند و باید صلح‌طلبی و روحیه برادری مسلمانان و مخالفت اسلام با جنگ و کشتار انسان‌ها را به دنیا اعلام کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به بیانیه دومین جشنواره خلاقیت و نوآوری تبریز که در آن ایجاد دانشگاه‌های هنر در کشورهای اسلامی مورد تاکید قرار گرفته بود، گفت: دانشگاه هنر اسلامی تبریز در طول فعالیت خود انسان‌های برجسته‌ای را تحویل جامعه هنری داده است و امروز آماده ارتباط موثر با دانشگاه‌های هنر در کشورهای اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه گردشگری می‌تواند یکی از زمینه‌های توسعه هنر و صنایع دستی باشد، گفت: انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018، فرصت خوبی است تا با استفاده از ظرفیت‌های گردشگری، در بسط و توسعه هنر و صنایع دستی نیز اقدام کنیم.

جبارزاده با دعوت از تمام هنرمندان و میهمانان خارجی شرکت‌کننده در جشنواره خلاقیت و نوآوری تبریز برای سفر مجدد به تبریز در سال 2018، گفت: تبریز در طول تاریخ خانه هنرمندان، شعرا و دوست‌داران فرهنگ و هنر بوده و امروز هم هر هنرمندی بخواهد می‌تواند در این شهر فعالیت کرده و آثار خود را در معرض نمایش قرار دهد.

سومین جشنواره خلاقیت و نوآوری تبریز در هنرهای اسلامی و صنایع دستی از 14 تا 22 اردیبهشت با حضور هنرمندان 30 کشور اسلامی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز