نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی:

اقدامات بسیار ارزشمندی در ارتباط با اقتصاد مقاومتی در آذربایجان شرقی انجام شده است

۱۳۹۶/۰۳/۱۶ - ۰۸:۴۳:۴۲
کد خبر: ۵۶۸۱۹۱
اقدامات بسیار ارزشمندی در ارتباط با اقتصاد مقاومتی در آذربایجان شرقی انجام شده است
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه امروز رمز موفقیت کشور رعایت اصول اقتصاد مقاومتی است، گفت: بر اساس اطلاعاتی که دارم، اقدامات بسیار ارزشمندی در ارتباط با اقتصاد مقاومتی در استان انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی و شورای مدیران استانداری، ضمن تسلیت 14 خرداد سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: عزت و اقتدار ایران اسلامی، به برکت تلاش‌های مجاهدانه حضرت امام خمینی(ره) در گذشته و آیت الله خامنه‌ای(مدظله) در عصر حاضر است.

وی افزود: استکبار جهانی و رژیم منحوس پهلوی در گذشته، کشور و مردم فهیم ایران اسلامی را به شکل‌های مختلف تحقیر می‌کرد ولی پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره)، کشور را آزاد کرد و عزت و اقتدار بی نظیری را برای جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آورد.

وی در ادامه ضمن ابراز علاقه مندی و در خواست گزارش عملکرد استان در حوزه اقتصاد مقاومتی، گفت: امروز رمز موفقیت کشور رعایت اقتصاد مقاومتی است که مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره کرده و از دولت منتخب و ریاست جمهوری به ویژه در دولت آینده این انتظار وجود دارد که به بحث اقتصاد مقاومتی نگاه ویژه ای باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: یکی از الزامات اقتصاد مقاومتی نهادینه کردن فرهنگ جلوگیری از اسراف در جامعه است، توجه به اسراف نکردن تنها در بحث صرفه جویی در سفره خانه نیست، بلکه در همه امور زندگی علی الخصوص زندگی اجتماعی باید به بحث اسراف توجه کنیم، باید جلوی اسراف را در هر زمینه ای بگیریم و در این رابطه مدیران دولتی نقش بسزایی دارند.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از الزامات اقتصاد مقاومتی، بانک ها هستند، بانک های کشور می تواند در رونق بخشیدن اقتصاد مقاومتی نقش اساسی ایفا کنند، افزود: یکی دیگر از الزامات اقتصاد مقاومتی، تولید ملی و افزایش تولید ملی است البته با بهبود بخشیدن به کیفیت، چرا که تولید ملی زمانی می تواند نتیجه بخش باشد که کیفیت خوب داشته باشد، در اینصورت همه به دنبال تولید ملی خواهند بود، اگر تولید ملی کیفیت نداشته باشد مردم سراغ آن نخواهد رفت.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: یکی دیگر از الزامات جلوگیری از مصرف تولید خارجی بوده، این هم زمانی محقق می شود که تولید داخلی از کیفیت خوبی برخوردار باشد.

وی با بیان اینکه پنجمین الزام در بحث اقتصاد مقاومتی، عدم وابستگی اقتصاد کشور به نفت است، گفت: متاسفانه یکی از توطئه های شوم یکصد ساله رژیم گذشته عبارت بود از اینکه اقتصاد کشور را به نفت وابسته کرده درحالی که از بخش های مختلف می توانیم به اقتصاد کشور رونق دهیم.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با تاکید بر اینکه وابسته کردن کشور به نفت نوعی خیانت است، اضافه کرد: خوشبختانه در دو سال اخیر هم در دولت و هم در مجلس این تفکر حاکم شده که بتواند بودجه را به نوعی تنظیم کنند که وابستگی به نفت را کاهش دهند.

وی با اشاره به بحث اشتغال، ادامه داد: در بحث اقتصاد مقاومتی که این دولت جدید باید توجه بیشتری داشته بحث اشتغال است اگر مشکل اشتغال حل شود مشکل بیکاری رفع خواهد شد اگر بحث اشتغال حل شود استعداد جوانان شکوفا می شود و مردم به دنبال اجناس خارجی نخواهد رفت و خودشان علاقه مند خواهند شد و باور خواهند کرد که می توانند تولیداتی در کشور انجام داده و از آن بهره مند شوند، امیدواریم خداوند توفیق دهند در این دولت به اقتصاد مقاومتی به ویژه بحث اشتغال توجه خاصی شود.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخشی از سخنان خود بر ضروت توجه ویژه به تحقق فرامین مقام معظم رهبری در ارتباط با اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و خطاب به دکتر جبارزاده گفت: بر اساس اطلاعاتی که دارم، اقدامات بسیار ارزشمندی در ارتباط با اقتصاد مقاومتی در استان انجام شده و شخص آقای وزیر کشور هم سفرهای متعددی برای پیگیری موضوعات مربوطه به استان داشته است.

وی، در ابتدای این دیدار با اشاره به رفاقت طولانی خود با استاندار گفت: دکتر جبارزاده انصافا یکی از نیروهای ارزشی است و در این مدتی که مدیریت استان را بر عهده داشته توانسته با اقشار مختلف جامعه، تعامل صحیحی داشته باشد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز