مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی:

۱۲۰ طرح و پروژه در هفته بهزیستی در سطح استان افتتاح می شود / تشریح آخرین وضعیت کودکان کار

۱۳۹۶/۰۴/۲۴ - ۱۳:۴۱:۴۶
کد خبر: ۵۸۶۸۶۶
۱۲۰ طرح و پروژه در هفته  بهزیستی در سطح استان افتتاح می شود / تشریح آخرین وضعیت کودکان کار
مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی از افتتاح 120 طرح و پروژه با اعتباری بالغ بر 116 میلیارد تومان در طول هفته بهزیستی خبر داد.

به  گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محسن ارشد زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این تعداد پروژه و طرح در بخش های دولتی و خصوصی مورد افتتاح قرار می گیرد که در این  رابطه شاهد اشتغال 200 نفر هستیم.

وی گفت: در طول این هفته تمامی خدمات بهزیستی برای مردم رایگانه است و نمایشگاه های توانمندسازی و تولیدات معلولان

نیز در شهرستان ها دایر خواهد بود.

ارشدزاده  با اشاره به اینکه یک میلیون و 200 هزار نفر در استان به عنوان گروه هدف بهزیستی به حساب می آیند افزود: در حال حاضر 250 هزار نفر تحت پوشش مستمر خدمات بهزیستی قرار دارد و در بخش توانبخشی 160 هزار نفر به صورت مستمر از خدمات این مجموعه بهر مند می شوند.

وی توجه به  وضعیت سالمندان را نیز از وظایف این مجموعه بر شمرد و اظهار کرد:  طبق آخرین آمار 420 هزار نفر در آذربایجان شرقی در سن سالمندی یعنی بالای 60 سال قرار دارند و این افراد نیز جزو جمعیت هدف بهزیستی به حساب می آیند که از این تعداد 15 هزار نفر از خدمات بهزیستی بهره مندی می شوند.

مدیر کل بهزیستی استان، گفت: سال گذشته یک میلیون و صد هزار نفر از جمعیت روستایی استان تحت پوشش طرح توانبخشی قرار گرفتند و  در همخین راستا شاهد شناسایی 24 هزار نفر معلول در روستاهای استان بودیم که خدمات مورد نیاز این افراد احصا شده است.

 ارشد زاده، با اشاره به بهره مندی کودکان روستایی از خدمات بهزیستی افزود: طی سال گذشته نزدیک به 14 هزار و 200 کودک روستایی از یک وعده غذایی گرم در مهد کودک بهره مند شده اند.

وی در پاسخ به آخرین وضعیت کودکان کار نیز گفت: طی سال گذشته 67 مورد کودک کار شناسایی شده بود که این آمار امسال رو به افزایش است و در این خصوص نیز تلاش کرده ایم تا با ارتباط با انجمن های مردم نهاد قدم های جدیدی برای کاهش این آسیب اجتماعی برداریم.

خبرنگار: اکبر بردباری 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز