سرپرست سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی خبر داد:

افزوده شدن بخش‌های تجاری‌ سازی، اشتغال و فناوری به ماموریت های جهاد دانشگاهی

۱۳۹۶/۰۵/۲۱ - ۱۵:۵۵:۳۲
کد خبر: ۵۹۹۱۴۴
افزوده شدن  بخش‌های تجاری‌ سازی، اشتغال و فناوری  به ماموریت های جهاد دانشگاهی
سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی با اشاره به حوزه های فعالیت جهاددانشگاهی استان گفت: جهاد دانشگاهی استان در سه حوزه‌ی اصلی پژوهشی، آموزشی و فرهنگی فعال است و اخیراً بخش‌های تجاری‌سازی، اشتغال و فناوری نیز به حوزه‌های فعالیت ما افزوده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، جعفر محسنی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حوزه‌ی پژوهش در سه حوزه‌ی درمان و پزشکی، فنی و مهندسی (انرژِی‌های تجدید پذیر و خورشیدی) و علوم انسانی (پژوهشکده‌ی توسعه و برنامه‌ریزی) فعالیت می‌کنیم.

وی  از طی شدن مراحل اخد مجوزهای لازم برای  پژوهشکده‌ی توسعه و برنامه‌ریزی جهاد دانشگاهی خبر داد و گفت: این مجموعه تنها پژوهشکده‌ی شمال غرب کشور است که در حوزه علوم انسانی فعال می‌باشد و در حال حاضر  اخذ مجوزهای لازم از وزارت علوم در حال انجام است.

محسنی گفت: جهاد دانشگاهی استان از سال 65 با تأسیس یک آزمایشگاه، فعالیتش در بخش درمان را آغاز کرده و هم اکنون بر اساس نیازهای جامعه، آن آزمایشگاه به دو بخش بزرگ مرکز درمان ناباروری و مرکز پزشکی متشکل از آزمایشگاه تشخیص طبی و طب کار تقسیم شده و از سال گذشته هم کلینیک طب پیشگیری و ارتقای سلامت به این مجموعه اضافه شده است؛ چرا که بر اساس آمارهای غیر رسمی 40 درصد مردم دچار چاقی و بیماری‌های مرتبط همچون بیماری‌های قلبی، عروقی و دیابت هستند و در راستای خدمات رسانی در این حوزه این بخش را راه اندازی کرده‌ایم که امسال به طور رسمی آغاز به کار می‌کند. 

وی با اشاره به خدمات ویژه مرکز درمان ناباروری  در این مجموعه، اعلام کرد: حدود 22 درصد زوج‌ها مشکل ناباروری دارند و استاندارد جهانی در این بخش 15 درصد است که معتقدم فعالیت در بخش درمان ناباروری خدمت به جامعه و باقیات الصالحات است. 
  
سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی سال گذشته بیش از 10 هزار نفر مراجعه کننده داشت، گفت: موضوع جمعیت و اصلاح هرم جمعیتی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است و مرکز درمان ناباروری آذربایجان نیز در راستای تحقق فرمایشات رهبری در زمینه‌ی افزایش جمعیت، فعالیت می‌کند. 
  
وی تصریح کرد: خدمات ارایه شده در مرکز درمان ناباروری منطبق با استانداردها و علوم و تکنولوژی جهانی است؛  مشکلات ناباروری‌ برخی‌ها ژنتیکی بوده و برخی‌ها هم مشکلات ناشناخته دارند، در کل بر اساس آمارهای جهانی میزان موفقیت روش درمانی IVF، حدود 40 درصد است و  میزان موفقیت ما هم در درمان زوج‌ها مطابق با آمار جهانی است. 
 
 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز