معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

مناطق زلزله‌زده شربیان، بطور اصولی و با رعایت ظوابط بازسازی شوند

۱۳۹۶/۰۶/۱۳ - ۱۳:۲۷:۲۶
کد خبر: ۶۰۹۱۰۹
مناطق زلزله‌زده شربیان، بطور اصولی و با رعایت ظوابط بازسازی شوند
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با تاکید بر بازسازی مناطق زلزله‌زده شربیان به صورت اصولی و با رعایت تمامی ضوابط، گفت: بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی نیز باید در ساخت واحدها نظارت داشته باشد .
به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، عزیزاله مهدیان با حضور در استان، از روستای آسیب دیده ایوق و همچنین برخی مناطق شهر شربیان بازدید کرد و با اشاره به قدرت تخریب زلزله‌ی شربیان در مناطق شهری و روستایی، ادامه داد: از اقدام به موقع بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی در آواربرداری و تشکیل پرونده در روستاهای مورد هدف قدردانی می‌کنیم. 
حافظ باباپور، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان نیز در جریان این بازدیدها، بیان کرد: بعد از وقوع زلزله شربیان، اکیپ ماشین‌آلات بنیاد مسکن در محل مستقر شده و تاکنون نیز آواربرداری 150 واحد مسکونی را به اتمام رسانده‌اند و آواربرداری قریب به 300 واحد دامی و انباری نیز به انجام رسیده و هم اکنون نیز پی کنی این واحدها شروع شده است . 
وی افزود: مقرر است که با حمایت مسئولان کشوری، سیمان رایگان در اختیار مردم زلزله‌زده ایوق قرار داده شده و بر این اساس برای هر واحد 120 کیسه سیمان تحویل داده می‌شود. 
وی در خصوص اعطای تسهیلات برای نوسازی واحدها نیز خاطرنشان کرد: برای هر واحد مسکونی 20 میلیون تومان وام کم بهره با سود چهار درصد، به همراه پنج میلیون تومان کمک بلاعوض آماده پرداخت است . 
باباپور اضافه کرد: هر واحد مسکونی که به تشخیص کارشناسان بنیادمسکن کم‌دوام یا بی‌دوام بوده و یا خانه هایشان بر اثر این زلزله آسیب دیده باشد نیز تخریب شده و مجددا نوسازی و مقاوم سازی خواهد شد . 
شایان ذکر است، معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور به همراه مدیر کل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مدیر کل بنیاد مسکن استان و معاونان این اداره کل، از مناطق زلزله زده‌ی روستای ایوق از توابع شهر شربیان سراب بازدید کرده و در جریان روند خدمات‌رسانی، آواربرداری و بازسازی خانه‌های تخریب شده در جریان زلزله اخیر شربیان قرار گرفتند. 
گفتنی است، در پایان این بازدید جلسه‌ای با حضور معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مدیرکل بنیاد مسکن استان، فرماندار شهرستان سراب، بخشدار مهربان، مدیر بنیاد مسکن شهرستان سراب و جمعی دیگر از مسئولان در ستاد بازسازی تشکیل شد، در این جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده، تصمیمات لازم در خصوص سرعت بخشیدن به روند خدمت‌رسانی شایسته و همچنین تسریع در روند آواربرداری، آماده‌سازی و بازسازی مساکن تخریب شده، اتخاذ گردید. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز